تمامی راههای ارتباطی خلخال تحت کنترل است/ نزدیک به 200 بیمار مشکوک در قرنطینه خانگی هستند/ برای گذر ایمن از این روزها همت و اراده همگانی نیاز است

فرماندار خلخال در گفتگوی اختصاصی با خلخالیم گفت : بغیر از ورودی خلخال از سمت فیروزآباد و جاده هشجین، با نظر شورای تأمین و ستاد مدیریت بحران خلخال، کلیه مسیرهای ورود به شهرستان خلخال با دپوی خاکریز مسدود شده است.

فریدون بابایی گفت : طی چند روز گذشته مسیرهای کلور-درام، هشجین-درام، ماسوله- ماجولان، فرعی نوکیان به گندم آباد، راه ارتباطی به ماسال و امروز هم مسیر خلخال به اسالم در چند نقطه با دپوی خاکریز بطور کامل مسدود شد و امکان تردد در این مسیرها به هیچ وجه امکانپذیر نخواهد بود.

بابایی افزود: مسیر ورودی به شهرستان خلخال در دو نقطه، یکی در مسیر جاده فیروزآباد تقاطع پیریک و دیگری در خروجی جاده سرچم به سمت هشجین از امروز با استقرار کانکس و تیم بهداشتی و انتظامی محدودیت‌های ترافیکی و بهداشتی اعمال شده و اجازه ورود مسافر به هیچ وجه داده نخواهد شد. مشخصات افراد بومی ثبت شده و در صورت نیاز قرنطینه خانگی برای آنها اعمال خواهد شد؛ همچنین مسیر ورودی از سمت کیوی هم توسط خود شهرستان کوثر کنترل شده و اجازه ورود و عبور مسافر داده نخواهد شد.

فرماندار خلخال گفت : با دهیاران روستاها هماهنگی های لازم انجام گرفته که در صورت ورود افراد جدید به روستاها که غالبا اهالی بومی یا کارگران فصلی هستند که از مسافرت برگشته اند، شرایط قرنطینه خانگی توسط این افراد رعایت شود و آخرین وضعیت سلامتی آنها چک شده و در صورت بروز علائم به درمانگاه‌های روستاها معرفی شده و مشاوره های لازم بصورت تلفنی به آنها ارائه شود.

بابایی در ادامه افزود که در خلخال تا کنون حدود 200 نفر در قرنطینه خانگی به سر می برند که اکثر این افراد به سمت بهبودی پیش می‌روند و در صورتی که شرایط حاد برایشان پیش بیاید در بیمارستان بستری خواهند شد که در این راستا امروز دو نفر به بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال منتقل شده و تحت مراقبت پزشکی قرار گرفتند.

فرماندار خلخال در خصوص تأمین مایحتاج ضروری مردم در روزهای پیش رو و ایام تعطیلات عید گفت : خوشبختانه طی جلسات مرتبی که با اتاق اصناف خلخال داشته ایم، خود اصناف بازار و کمبودهای آنرا رصد و تأمین می کنند و از این نظر هیچ کمبودی به لحاظ تأمین مواد غذایی نداریم . بابت نان هم توسط آرد و نان کنترل شده و به مقدار کافی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی افزود از بابت شوینده‌ها و مواد ضد عفونی کننده و ماسک، با کمبودهایی مواجه بودیم که در حال حاضر با تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داخل شهرستان خلخال، به زودی قادر خواهیم بود نیازهای شهرستان را بطور کامل برطرف کنیم .

بابایی وضعیت کنترل این بیماری در خلخال در مقایسه با شهرهای اطراف را مثبت عنوان کرده و اقدام به موقع مردم و مسئولین خلخال در اطلاع رسانی و اقدامات اولیه و فرهنگ بالای مردم شهرستان خلخال در رعایت نکات بهداشتی را ستود . وی گفت: بسیاری از شهروندان ما در خلخال نکات بهداشتی و رفتارهای اجتماعی را رعایت می‌کنند، اصناف موارد مطرح شده را رعایت میکنند و حتی روستاهای خلخال هم با همکاری دهیاری ها موارد بهداشتی گفته شده را رعایت می کنند و مشکل ما بیشتر، افرادی هستند که از سایر شهرها به خلخال می‌آیند و متاسفانه شاهد آن هستیم که توسط برخی از این افراد رعایت نمی شود.

فریدون بابایی خطاب به مردم خلخال گفت : برای نجات خلخال از شرایط کنونی، فقط و فقط باید به خودمان در شهرستان متکی باشیم چرا که سایر شهرها و مرکز استان خودشان به اندازه کافی درگیر مشکلات هستند و لذا جهت مقابله با بحران پیش رو لازم است این بیماری را بیش از پیش کاملاً جدی بگیریم، چرا که هنوز روزهای سخت و پیک این بیماری در راه است و اگر مردم رعایت نکنند، ممکن است شاهد بروز اتفاقات و شرایط ناگواری در خلخال باشیم؛ لذا از عموم مردم شریف و فهیم خلخال درخواست می کنیم در خانه های خود بمانند و از منزل بیرون نروند و افرادی که بنا به نیاز مجبور هستند در بیرون از منزل تردد کنند، بعد از بازگشت به منزل دستورالعمل‌های ورود بهداشتی به منزل را رعایت کنند تا بتوانیم این روزهای پر از دلهره و التهاب را با کمک مردم فهیم خلخال و لطف پروردگار پشت سر بگذاریم.

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: