رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از اجرا و احداث پروژه تونل در مسیر راه خلخال - اسالم و حذف گردنه صعب‌العبور الماس واقع در این مسیر کوهستانی و برفگیر منطقه جنوب این استان خبرداد.

به گزارش خلخالیم، داود شایقی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای اجرای این پروژه حیاتی ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه در سال جاری از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهوری به استان تخصیص یافته و عملیات اجرایی آن تابستان امسال آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه احداث تونل گردنه سخت و بلند الماس در جنوب استان اردبیل یکی از آرزوهای دیرینه مردم خلخال برای سهولت در  تردد به استان گیلان در فصول سرد سال و زمان بارش برف است، اظهارداشت: استاندار اردبیل توجه ویژه‌ای به اجرای این پروژه دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌های راه‌سازی بزرگ و مهم منطقه جنوب استان اردبیل مورد توجه استانداری اردبیل است، گفت: در کنار اجرای این پروژه تامین اعتبار لازم جهت ادامه عملیات اجرایی پروژه احداث  راه اصلی خلخال ،کلور ، درام  به منجیل نیز جزو اولویت‌های  کاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

شایقی در زمینه اولویت طرح‌ها و پروژه‌های استان و ضرورت تکمیل آنها افزود: در کنار تکمیل راه‌آهن اردبیل به عنوان اولویت اصلی،  احداث بزرگراه، احداث بیمارستان، توسعه و تجهیز امکانات در بخش کشاورزی بویژه سامانه آبیاری نوین و تکمیل طرح‌های آب و خاک و همچنین توجه به زیرساخت‌ها در بخش شهرک‌های صنعتی و کمک به اجرای طرح‌های فرهنگی در اولویت قرار دارد.

او تشریح کرد: در کنار تکمیل راه‌آهن اردبیل تا تیرماه سال ۱۴۰۰ احداث و افتتاح سالانه ۵۰ کیلومتر بزرگراه و احداث پنج پیست اسکی و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در بخش‌های مختلف بویژه در بخش راه‌سازی در سال جاری مدنظر دستگاه‌های مختلف اجرایی استان است.

شهرستان خلخال، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می‌کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل ۲ راه ارتباطی استان‌های اردبیل و گیلان است.

مردم شهرستان خلخال برغم وجود ۲ راه فرعی درجه یک و ۲ به استان گیلان در فصول سرد سال بلحاظ بارش‌های سنگین برف همراه با کولاک شدید ، انسداد راه و یا محدودیت دید ناشی از مه غلیظ در طول مسیر همواره با مشکل تردد به استان گیلان مواجه بوده و تعداد قابل توجهی از مسافران به علت گرفتاری در برف و کولاک و یا سقوط خودرو به دره‌های عمیق در گردنه مرتفع الماس جان خود را از دست داده‌اند.

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: