رییس اداره صنعت ،معدن و تجارت خلخال گفت: نصب شناسه کالا در فروشگاه‌های پوشاک این شهرستان از ۲۰ خردادماه امسال اجباری است.

 

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا سیدناصر میرمرسلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بی‌توجهی فروشندگان لباس و پوشاک  به این امر تخلف صنفی محسوب شده و با متصدی واحد صنفی متخلف برابر با قوانین مربوط برخورد خواهد شد.

وی اظهارداشت: در اجرای دستورالعمل ماده ۷ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تصمیمات اتخاذ شده در جلسه کمیسیون نظارت شهرستان مقرر شده تمام فروشگاه‌های عرضه پوشاک شهرستان خلخال حداکثر در بازه زمانی ۱۵ روزه از طریق سامانه جامع تجارت به نشانی : www.ntsw.ir نسبت به ثبت شناسنامه،  اخذ  و نصب شناسه کالا بر روی گروه کالایی موجود در واحد صنفی خود اقدام نمایند.
وی گفت: بازرسی از فروشگاه‌ها و انبارها از ۱۴ خرداد امسال شروع و عدم نصب شناسه کالا بعنوان اختفا و احتکار کالا محسوب و برخورد قانونی با صاحبان واحدهای صنفی متخلف و بی‌توجه به این امر  صورت خواهد گرفت.

وی اظهارداشت: به علت ناآشنایی برخی از فروشندگان پوشاک  با نحوه ثبت‌نام در سامانه و  شناسه‌دار کردن لوازم در معرض فروش واحد صنفی، شروع قطعی این طرح به ۲۰ خرداد امسال موکول شده است .

وی گفت: پیش از این نیز طرح اجباری بودن نصب شناسه کالا بر روی گروه کالایی لوازم خانگی از جمله تلویزیون ، یخچال فریزر ، کولرگازی و اسپیلت ، ماشین‌لباسشویی ، ماشین ظرفشویی ، ماکرویو و جاروبرقی در فروشگاه‌های لوازم خانگی خلخال اجرا شد.

او افزود: علاوه بر رعایت طرح اجباری بودن شناسه‌دار کردن لوازم خانگی و پوشاک در معرض فروش از سوی فروشندگان ،مشتریان این قبیل کالاها نیز قبل از اقدام به خرید از فروشنده شناسه کالای خود را مطالبه کنند.

رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت خلخال گفت: خریداران می‌توانند شناسه کالای لوازم خانگی خود را به شماره #۷۷۷*۴* ارسال کنند تا از اصالت کالای خریداری شده خود مطلع شوند.

لینک کوتاه : khalkhalim.com/b3700

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: