وقوع توفان، گردباد، بارش باران شدید و جاری شدن سیل خسارت سنگینی را به ۲روستای سقزچی و قره تکان از توابع بخش خورش رستم شهرستان خلخال وارد کرد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ابوطالب نصیری در گفت وگو ایرناگفت: توفان و سیلاب به ۱۵ واحد مسکونی موجود،مزارع کشاورزی،محصولات باغی و دامداری های روستای سقزچی خسارات سنگینی وارد کرده است.

وی اظهار داشت:بر اثر این حادثه ک شنبه رخ داد،پنج واحد مسکونی روستای سقزچی تخریب شده و به ۱۰ واحد مسکونی نیز بر اثر کنده شدن سقف شیروانی ویا فروریختن دیوار منازل تا ۶۰ درصد خسارت وارده شده است. به گفته وی امداد گران جمعیت هلال احمر خلخال دیشب در محل روستا حضور یافته و نسبت ب اسکان اهالی واحدهای مسکونی تخریب شده از توفان وسیل در حال اقدام هستند.

بخشدار بخش خورش رستم خلخال افزود:شدت باد و توفان به حدی بوده ک درختان گردو کهنسال باغ های روستای سقزچی را از ریشه کنده وخسارات سنگینی را ب مزارع کشاورزی،محصولات باغی وطویله ها وارد کرده است.

نصیری بیان کرد:توفان وسیل همچنین به محصولات زراعی و باغی روستای قره تکان نیز خسارات سنگینی وارد کرد و میزان ریالی خسارات وارده امروز با اعزام کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان برآورده خواهد شد عین حال بروز توفان همراه با بارش شدید عصر دیروز در شهر خلخال موجب شکسته شدن درختان باغ های مرکز و حاشیه این شهر شده و خساراتی را به باغ های میوه سقف شیروانی واحدهای مسکونی وارد کرده است سیلاب وتگرگ روز شنبه همچنین در شهرستان های مشگین شهر،گرمی و پارس آباد مغان خساراتی در روستاها و شهر ها ببار آورد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a023

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: