معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی پروژه راه اصلی خلخال - منجیل در جنوب استان اردبیل بدون توقف و برابر برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، علی یوسف‌زاده روز چهارشنبه در جریان بازدید نمایندگان  خلخال و کوثر و زنجان و طارم در مجلس از این پروژه افزود: در حال حاضر عملیات راه سازی در سمت استان اردبیل و زنجان توسط پیمانکاران مجری پروژه در حال اجرا است.

او گفت: از محل سفر رییس‌جمهوری به این استان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی پروژه راه ارتباطی خلخال - منجیل منظور شده است.

وی اظهارداشت: در سال جاری از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهوری به استان ۳۰۰ میلیارد ریال و همچنین سایر ردیف‌های اعتباری ملی از جمله پیوست بودجه امسال  ۱۷۰ میلیارد ریال و در مجموع ۴۷۰ میلیارد ریال برای ادامه عملیات اجرایی به پروژه خلخال - منجیل منظور شده است که این اعتبار به تناسب نیاز قطعه ای در حال اجرا در ۲ حوزه استحفاظی استان اردبیل و زنجان توزیع خواهد شد.

او افزود: برغم محدودیت بوجود آمده در اجرای طرح‌های راه‌سازی استان ناشی از شیوع بیماری کرونا ،پروژه احداث راه خلخال - منجیل تنها پس از مدتی توقف کوتاه اواسط اردیبهشت ماه امسال مجددا فعال شده است.

یوسف‌زاده اظهارامیدواری کرد که تا نیمه اول سال جاری ۱۶ کیلومتر هدف‌گذاری پروژه تا مرحله زیرسازی جاده جهت آسفالت آماده و همزمان بازگشایی راه میانسران و خساره در حوزه استان زنجان محقق شود. 

او  تشریح کرد: شرکت پاسیلو .مشاور این پروژه در ابلاغ نقشه‌ها همکاری رضایت بخشی با مجموعه اجرایی پروژه خلخال ،درام ،طارم به منجیل و قطعه در حال اجرای واقع در بخش شاهرود خلخال - درام دارند.

وی با ابراز رضایت از روند عملیات اجرایی ساخت پروژه افزود: اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی از محل سفر رییس‌جمهوری به اردبیل تا یک ماه تعیین تکلیف خواهد شد و تا آن موقع در خصوص تعیین پیمانکار آسفالت راه نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی اظهارداشت: اسناد مناقصه آسفالت این پروژه هم در دست اقدام برای انتخاب پیمانکار مجری است تا ضمن تعیین پیمانکار برنده مناقصه زمینه برای آسفالت مسیرهای زیرسازی شده فراهم شود.

او با بیان اینکه اعتبارات منظور شده برای اجرای طرح‌های راه‌سازی استان تا پایان تیرماه امسال و سال مالی گذشته قابل جذب و هزینه است، گفت: جاده خلخال -کلور- درام به منجیل جاده‌ای مشترک بین ۲ استان اردبیل و زنجان است که سال قبل اعتباری بالغ بر ۱۲۶ میلیارد ریال برای احداث این جاده در نظر گرفته‌ شده و علاوه بر آن در سفر اخیر رییس‌جمهوری نیز در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه روند اجرایی این راه در نظر گرفته شده است.

معاون مهندسی وساخت مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تشریح‌کرد: طول این راه ۵۵ کیلومتر است که ۳۷.۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اردبیل و  ۱۷.۵ کیلومتر نیز در حوزه استحفاظی استان زنجان قرار دارد.

یوسف‌زاده  افزود: در جریان سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به منطقه ۴.۵ کیلومتر از حوزه زنجان کاهش و به مجموع راه‌های در حال اجرای استان اردبیل در این مسیر اضافه شده و هم‌اکنون طول مسیر پروژه در استان به ۴۲ کیلومتر افزایش یافته و در مقابل مسیر واقع در حوزه استان زنجان به ۱۳ کیلومتر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه در هر ۲ سمت استان‌های زنجان و اردبیل از سوی پیمانکاران مجری به طول ۲۰ کیلومتر در حال اجرا است، اظهارداشت: احداث این پروژه اهمیت بالایی برای استان اردبیل دارد و به این دلیل علی‌رغم وضعیت اقتصادی کشور تمام تلاش ما برای اجرای به موقع و سریع این پروژه است.

معاون مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هدف از اجرای این پروژه مهم عاری بودن این مسیر از هرگونه گردنه برف‌گیر، کاهش فاصله شهرستان خلخال به مرکز کشور و استان‌های شمالی، افزایش ظرفیت‌های شهرستان به لحاظ مسائل اقتصادی، جذب سرمایه‌گذار و اهداف گردشگری است

سیدغنی نظری ، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: در تلاش هستم  این پروژه در شمول پروژه‌های اولویت‌دار سال جهش تولید قرار بگیرد تا از این راه  ۳۰۰ میلیارد ریال برای تسریع عملیات اجرای طرح در سال جاری محقق شود.

 طاهری ، نماینده مردم استان زنجان هم در جریان بازدید از پروژه استراتژیک راه اصلی خلخال ، طارم به منجیل اظهارداشت: تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه برای هر ۲ استان همسایه زنجان و اردبیل حیاتی است و مسوولان این ۲ استان در تلاش برای تکمیل و افتتاح آن برای دسترسی آسان مردم به زرگران رشت قزوین از طریق شهرستان منجیل هستند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d136f

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: