معاون دانشکده علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت خلخال گفت: آمار جمعیت جوان این شهرستان روندی رو به کاهش داشته و این جای نگرانی برای جامعه این منطقه است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ایرج اعتبار در دومین مجمع خیرین سلامت خلخال افزود: کاهش جمعیت جوان در این شهرستان ناشی از کاهش ازدواج، زادو ولد و ترویج فرهنگ تک فرزندی در بین اکثر خانواده‌ها است و در این میان به جمعیت سالمند این منطقه افزوده و جمعت خلخال روز به روز پیرتر می‌شود.

وی بیان‌کرد: جمعیت سالمند این شهرستان روندی رو به رشد داشته و هم‌اکنون بطور میانگین ۱۵.۵ درصد از جمعیت منطقه سالمند بوده و نیازمند توجه ویژه هستند.

جمعیت سالمند این شهرستان در سال گذشته ۱۳ درصد بوده که این آمار در طول ۹ ماه امسال ۲.۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه این شهرستان فاقد اماکن رفاه و تفریحی سالمندان است، اضافه‌کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۸۳۲ نفر از جمعیت روستایی خلخال و هفت هزار و ۵۲۹ نفر از جمعیت شهری این شهرستان سالمند بوده و نیازمند مراقبت‌های ویژه دوران پیری و کهنسالی هستند.

او اظهارداشت: تناسب آمار جمعیت سالمند در جامعه روستایی ۱۹ درصد و در جامعه شهری ۱۲ درصد است و روستای خمس از توابع بخش مرکزی خلخال با داشتن ۳۹ درصد بیشترین جمعیت سالمند روستایی را به خود اختصاص داده است.

اعتبار از تلاش برای افزایش کانون‌های سلامت محلات در خلخال خبر داد و گفت: برنامه وزارت بهداشت و درمان افزایش سالانه ۳۰ درصدی این کانون‌ها است که در این راستا پنج کانون سلامت در سال گذشته و هشت کانون در سال جاری تشکیل شده است.

وی از تلاش برای راه‌اندازی سرای همراه بیمار در جوار بیمارستان خلخال خبر داد و گفت: این پروژه با هزینه سه میلیارد ریال اعتبار از سوی مجمع خیرین بیمارستانی این شهرستان احداث و با ساخت آن بسیاری از مشکلات اسکان و تامین هزینه همراهان بیماران بستری حل می‌شود.

او با اشاره به هزینه‌های بالای درمان بیماری اچ ای وی و دیابت اظهارداشت: در حالی که هزار و ۷۰۰ بیمار دیابتی در این شهرستان شناسایی شده ولی این شهرستان فاقد انجمن حمایتی بوده وظیفه مجمع خیران سلامت می‌تواند در کمک به هزینه‌های درمانی این بیماران بکار گرفته شود.

وی گفت: از آغاز فعالیت مجمع خیرین سلامت در خلخال تاکنون ۱۶ مورد تجهیزات پزشکی و درمانی از جمله دستگاه سنگ‌شکن کلیه ، دیالیز وسایر تجهیزات پزشکی خریداری و در اختیار دانشکده علوم پزشکی خلخال قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: