استاندار اردبیل با اشاره به روند صعودی بیماری کرونا از برگزاری جلسات اداری بصورت غیرحضوری و از طریق ویدئوکنفرانس به مدت ۲ هفته خبر داد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو در جلسه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهارداشت: با توجه به شرایط قرمز و حاد استان اردبیل، جلسات غیر حضوری به جز موارد خاص و ضروری و بازدیدها هم بصورت محدود و نفرات کمتر با رعایت پروتکل بهداشتی انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه باید رعایت پروتکل بهداشتی را از خودمان شروع کنیم، افزود: پروتکل‌های بهداشتی در محل کار، محل زندگی و مطب‌ها را باید بیشتر از سایرین رعایت کنیم تا الگویی مناسب برای سایرین باشیم.

وی اضافه کرد: خانواده‌های زیادی عزیزان خود را از دست می‌دهند و باید به هر نحوی که شده با وحدت و همدلی زنجیره  سرایت ویروس کوید ۱۹ را قطع کنیم.

او از مردم خواست ماسک را از درب منزل تا برگشت به خانه استفاده کنند و فاصله اجتماعی و تماس با سایرین را نیز با جدیت رعایت کنند چرا که جان عزیزترین نزدیکان ما در خطر است.

رییس ستاد مدیریت کرونا در استان اردبیل از ایجاد محدودیت‌های شدیدتر و جدی‌تر از روزهای آتی خبر داد و افزود: نباید پرستاران و کادر درمان را بیش از این با مشکل مواجه کنیم ، باید با اعلام پیشنهاد از سوی دانشگاه علوم پزشکی و اعمال قانون از سوی نیروی انتظامی، بسیج محلات، اصناف و همچنین رعایت قانون و پروتکل بهداشتی از سوی مردم و کارمندان را شاهد باشیم.

او با بیان اینکه میزان مبتلایان بانوان نسبت به آقایان در استان بیشتر شده است، افزود: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد بستری‌ها دارای بیماری زمینه‌ای و در سنین بالاتر از ۶۰ سال هستند بیشتر فوتی‌ها هم بانوان بوده که این بحث نشان دهنده کم‌توجهی این طیف به پروتکل بهداشتی است.

استاندار اردبیل گفت: طبق بررسی‌های انجام شده انتقال این ویروس در دورهمی‌های خانوادگی و کم‌توجهی افراد بستری شده به پروتکل‌های بهداشتی گزارش شده و همه باید این موضوع را  جدی بگیرند.

بهنامجو با اشاره به اینکه با وضعیت فعلی در آینده شاهد افزایش فوتی‌ها خواهیم بود، افزود: سلامتی و حفظ جان عزیزانمان خیلی مهم‌تر و با اهمیت‌تر از همه چیز است و باید در این وضعیت بحرانی همه به فکر همدیگر باشند.

وی از تخصیص اعتبار برای خرید دستگاه اکسیژن‌ساز خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مشکلات کمبود امکانات و تجهیزات بیمارستان‌ها حل می‌شود و برای کمک به پرستاران هم باید کمک کنیم.

او از رانندگان درون‌شهری خواست از سوار کردن بیش از ۲ نفر در صندلی عقب و افراد فاقد ماسک پرهیز کنند.

استاندار اردبیل همچنین رعایت پروتکل بهداشتی در مطب‌ها، نانوایی‌ها و مراکز خرید را خواستار شد و گفت: تکلیف همه برای اعمال قانون مشخص شده و از روزهای آتی اعمال مصوبات ستاد ملی کرونا با حضور حداکثری در نقاط مختلف انجام در صورت امتنا برخورد جدی می‌شود.

در این جلسه اعضای کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d395a

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: