معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: اقدامات لازم برای پایداری انرژی مورد نیاز اهالی از جمله تامین آب شرب سالم ، برق ، گاز و مخابرات در روستای سیل زده مورستان خلخال در حال انجام است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در حاشیه بازدید از نحوه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از سیل روستای مورستان از توابع بخش مرکزی خلخال اظهار کرد: به علت بارش شدید و رگباری باران در دو روز پیش و وجود موانع بر سر روان‌آب‌های منطقه سیل به سمت روستا هدایت شد و ضمن آسیب به واحدهای مسکونی و دامی، تعدادی از احشام روستاییان را تلف کرد.

وی اضافه کرد: از همان ابتدای وقوع حادثه، مسئولان شهرستان به همراه امدادگران در روستای مورستان حاضر و اقدامات اسکان اضطراری و سایر موارد مورد نیاز را آغاز کردند.

معاون استاندار اردبیل ادامه داد: امروز به همراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از این روستا بازدید و مقرر شد تا زمان برقراری آب پایدار، توزیع آب آشامیدنی بسته‌بندی برای مصرف روستاییان ادامه داشته باشد.

میرجعفریان اضافه کرد: با توجه به بازدید مدیران کل عضو مدیریت بحران استان از وضعیت روستا و با توجه به اینکه اغلب واحدهای مسکونی و بناهای روستا در بستر و حریم رودخانه واقع شده تصمیم بر این شد پس از اتفاق نظر اهالی روستا محلی را برای احداث روستای جدید طی ۲ روز آینده انتخاب و به اهالی معرفی کنیم.

وی همچنین گفت: انتخاب محل احداث روستای جدید و جانمایی آن با هماهنگی و همکاری منابع طبیعی، بنیاد مسکن و معتمدین روستا انجام می‌شود و ما نیز پس از انتخاب محل و جانمایی به احداث واحدهای مسکونی جدید روستا کمک خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با توجه به هماهنگی به عمل آمده با بنیاد مسکن استان اردبیل قرار شد بنیاد مسکن برای احداث هر یک از واحدهای مسکونی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت و بلندمدت بانکی در اختیار اهالی روستای سیل‌زده مورستان قرار دهد.

وی با بیان اینکه در ۲ ماه گذشته بارها هشدارهای لازم در خصوص وضعیت هواشناسی و بارندگی‌ها و احتمال جاری شدن سیل به اطلاع عموم مردم استان رسیده است، اضافه کرد: با توجه به ادامه ناپایداری وضعیت جوی لازم است مردم به هشدارهای هواشناسی توجه کرده و موارد پیشگیرانه از وارد شدن آسیب از جانب بارندگی‌های شدید باران و سیل را به دقت انجام دهند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل اظهار داشت: در ۲ هفته گذشته که شاهد بارش‌های شدید باران و جاری شدن سیل در سطح شهر خلخال بودیم بارها به صورت میدانی از محل‌های آسیب دیده بازدید شده ولی با توجه به شدت بارش‌های باران در طول ۲ روز گذشته در منطقه خلخال و کوثر همه همکاران استانداری در محل حادثه حضور داشته و به صورت میدانی برای کمک به اهالی روستای مورستان وارد عمل شده‌اند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ab598

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 


  

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: