اداره کل هواشناسی استان ضمن اعلام هشدار قرمز به شهروندان توصیه کرد از هرگونه تردد و اطراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

به گزارش خلخالیم، اداره کل هواشناسی استان ضمن اعلام هشدار قرمز شماره ۱ از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های شدید محلی خبر داد و اعلام کرد: این سامانه از عصر چهارشنبه (امروز) تا صبح پنجشنبه فعال خواهد بود.

بر این اساس، در این مدت اهالی این مناطق شاهد رخداد تندبادهای لحظه‌ای، بارش شدید باران گاهی به صورت رگبار توام با رعد و برق (به‌ویژه در ساعات شب) و بارش تگرگ خواهند بود.

بر اساس این اطلاعیه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب در مناطق شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه، لغزندگی و جاری شدن روان‌آب در جاده‌های مواصلاتی، سقوط سنگ به سطوح جاده‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به محصولات کشاورزی در این مناطق وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل به شهروندان توصیه کرده است از اطراق و تردد در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها ، چرای احشام در دامنه کوه و تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

این اداره کل همچنین به کشاورزان توصیه کرده است محصولات کشاورزی برداشت شده و ماشین‌آلات کشاورزی خود را به مکان‌های مسقف و مطمئن و خارج از مزارع منتقل کنند.

توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری، اجتناب از انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات از دیگر توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان اردبیل است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c52ad

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 
 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: