عکسهایی که مشاهده می فرمائید متعلق به آلبوم شخصی آقای ارژنگ نوری میباشد که در اواخر دهه 50 و دهه 60 گرفته شده اند. در آن زمان کوه قازان داش خلخال جمعه‌های فصول سرد سال میزبان خیل عظیم عاشقان اسکی بود که بدون کوچکترین امکاناتی و فقط با دو تکه چوب اسکی که اکثرا دست ساز و با چوب‌های جنگل و گردو و ... بود، روزهای شیرین و خاطره انگیزی را برای خود رقم می‌زدند.

دهه 60 رو بنده کاملا به خاطر دارم . یادش بخیر اون روزها که به کوه " قازان داش " همون کوهی که منبع آب خلخال بالای اونه , می رفتیم , بغیر از یکی دونفر کسی اسکی استاندار کف پلاستیکی نداشت و اکثر بچه ها اسکی شون چوبی بود که می دادند نجار براشون درست می کرد و زیرش هم یک شیار به عمق چند میلیمتر می انداخت که کارآیی بیشتری داشته باشه بعدش هم چند روز نوکشون رو توی آب جوش روی یک والور میگذاشتیم تا نرم بشه و لای در بذاریم تا خمش کنیم . جای پاها رو هم با قسمتی از لاستیک موتور یا دوچرخه و یا لیف درست می کردیم که با یک ضربه پاهامون رو توی اونها فرو می بردیم . دوران ابتدایی و راهنمایی رو تا اون زمانیکه سایز پاهام بزرگ بشه و بتونم از اسکی های کف پلاستیک استفاده کنم با همون اسکی های چوبی اسکی می کردیم . بعضی موقع ها فکرش رو میکنم که ما توی یک روز تا ده بار این اسکی ها رو روی کولمان می گرفتیم و تا تپه بزرگ ( بلند ترین نقطه کوه قازان داش ) می رفتیم و همین باعث میشد که بدنهایی سالم و آهنین داشته باشیم  ... تا اینکه تو دامنه کوه قازان داش شروع کردند به ساخت و ساز و طولی نکشید که دیگه قازان داش برای همیشه رونق خودش رو از دست داد !! یادش بخیر !!

http://khalkhalim.com/images/picgallery/sport/Ski/01.jpg

ایستاده از راست آقایان : 1-اتابک عمرانی 2-مهرداد صادقی 3-؟ 4-محسن نوری 5-؟ 6-وحید حمداله زاده 7-رامین مصیب زاده 8-بهنام اکبری . نشسته از راست آقایان : 1- ارژنگ نوری 2-؟ 3-دانش بلیلی 4-مرحوم پرویز عمرانی 5-؟

http://khalkhalim.com/images/picgallery/sport/Ski/02.jpg

ایستاده از راست : 1-دانش بلیلی 2-ارژنگ نوری 3-محمد عمرانی . نشسته : صالحی

http://khalkhalim.com/images/picgallery/sport/Ski/03.jpg

نفرسمت راست آقای اورنگ بیدقی و سمت چپ آقای ارژنگ نوری

http://khalkhalim.com/images/picgallery/sport/Ski/04.jpg

از سمت راست آقایان : 1- اورنگ بیدقی 2- ارژنگ نوری 3-دانش بلیلی

http://khalkhalim.com/images/picgallery/sport/Ski/05.jpg

 

http://khalkhalim.com/images/picgallery/sport/Ski/06.jpg

ایستاده از راست آقایان : 1- کیومرث فرامزی 2-؟ 3-نادر نوری 4-؟ 5-محمد عمرانی 6-؟ 7-؟. نشسته از راست آقایان 1-هدی نقیب 2-وحدت سعیدی 3-ارژنگ نوری 4-؟ 5-؟

http://khalkhalim.com/images/picgallery/sport/Ski/07.jpg

این تصویر ارزشمند از نوجوانان وجوانان اسکی باز خلخال , در سال 1363 در مجله دنیای ورزش در ابعاد بزرگ به چاپ رسید

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/abf33

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: