طرح جدید ورودی شهر با مضمون «به شهر خلخال، بام آبی آذربایجان خوش آمدید» با دستخط استاد سیامک نوری و عکسی از آقای محمد ابراهیم فرهنگ به شکل مناسبی توسط پیمان پورطالب طراحی و در کوتاهترین زمان جهت بهره برداری در اختیار شهرداری خلخال قرار گرفت. ولی با کمال تعجب شهرداری خلخال هیچوقت از طرح جدید استفاده نکرد!

 

خط : استاد سیامک نوری

عکس : آقای محمد ابراهیم فرهنگ 

طراحی : پیمان پورطالب

خلخالیم، مسعود شیرعلی‌پور / اواسط خرداد ماه امسال بود که زمزمه هایی مبنی بر تعویض و تغییر تابلوی خوش آمد گویی شهر شنیده شد که در ادامه دبیر شورای فرهنگ عمومی واکنش نشان داد و عنوان کرد که موضوعی با عنوان حذف تابلو و جایگزینی یک اسم جدید مطرح نیست.

همچنین در ادامه عنوان شد که اعضای شورای فرهنگ عمومی تصمیم گرفتند به شهرداری پیشنهاد کنند که: اولا همه ورودیهای شهر دارای تابلوی خوش آمدگویی باشند و چند تابلو جدید به دو تابلو قبلی با جانمایی مناسب اضافه شود. ثانیا محتوای تابلوهای اضافه شده، مضمون‌هایی با معرفی ذخایر و ظرفیت‌های فرهنگی، ادبی و تمدنی شهر پر افتخار و فرهنگی خلخال داشته باشد.

در این راستا مجموعه خلخالیم همان زمان بلافاصله به شهرداری خلخال پیشنهاد داد که حاضر است تابلوی جدید و همچنین سایر تابلوهای با محتوای ظرفیت های فرهنگی و ادبی شهر را که آنها پیشنهاد دهند بصورت رایگان طراحی و جهت چاپ در اختیار شهرداری قرار دهد.

بلافاصله دست به کار شدیم و طرح جدید با دستخط استاد سیامک نوری و عکسی از آقای محمد ابراهیم فرهنگ به شکل مناسبی توسط پیمان پورطالب طراحی شد و در کوتاهترین زمان جهت بهره برداری در اختیار شهرداری خلخال قرار گرفت. ولی با کمال تعجب شهرداری خلخال هیچوقت از طرح جدید استفاده نکرد و اقدام به چاپ طرح دیگری کرد که با عجله تهیه شده بود و کپی ناشیانه ای از طرح قدیمی تابلوی خوش آمد گویی شهر بود. تابلویی که فاقد زیبایی های بصری قابل قبول بود و حتی به لحاظ ترکیب نوشتاری خوشنویسی و همچنین نوشتار املایی کلمات انگلیسی دارای اشکال و غلط بود.

تابلویی که شهرداری نصب کرد به لحاظ محتوایی کلمه «شهید پرور» به آن اضافه شده بود و قطعا اگر همان زمان درخواست اضافه شدن این کلمه به مجموعه خلخالیم اعلام می شد، در پوستری که طراحی کرده بودیم لحاظ میکردیم ولی ویرایش محتوای تابلو با ما مطرح نشد و حتی ما منتظر بودیم برای طراحی سایر تابلوهایی که طبق ادعا قرار بود نصب شود (و فقط در حد حرف باقی ماند)، نوشته و مضمون پیشنهاد شود که هیچوقت چنین اتفاقی نیافتاد.

در پایان لازم است به این نکته تأکید کنیم که شهدای گرانقدر خلخال  آبرو، حیثیت و اعتبار منطقه هستند. شهرستان خلخال در طول هشت سال دفاع مقدس حدود 500 شهید والامقام در راه دفاع از وطن و کیان سرزمین تقدیم کرده است که اکثر این عزیزان در قالب لشکر سرافراز عاشورا که منتسب به خطه آذربایجان بود به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و همگی از جنس همین مردم کوچه و خیابان بودند و قطعا وظیفه همه ما شهروندان است که همواره رشادت ها و دلیری های آنها را ارج نهیم و اجازه ندهیم یاد و نامشان فراموش شود. چنانکه کوچه و خیابان و کوی و برزن به نام مقدس آنها مزین است و همچنان این اسامی پربرکت در جای جای این شهر  زینت بخش خواهد بود ولی باید خیلی حواسمان را جمع کنیم که این شهدای گرانقدر را در تقابل با سایر ارزش‌ها و ظرفیت های منطقه قرار ندهیم. از طرفی هم حق نداریم نام و اعتبار آنها را وجه المصالحه قرار داده و هر کجا و در مقابل هر شخصی کم آوردیم و منطقی برای دفاع از خود نداشتیم از این عزیزان خرج کنیم یا نام و اعتبار آنها را به عنوان ابزاری در جهت تأمین خواسته های خود قرار دهیم که این کار ظلم هم در حق شهدا و هم در حق شهروندان بزرگوار خلخال خواهد بود.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/dd031

مطالب مرتبط:

حذف تابلوهای خوش‌آمد گویی شهر و جایگزینی اسم جدید مطرح نیست
خلخال چگونه «بام‌ آبی‌ آذربایجان» شد؟

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: