مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: با اجرای پروژه‌های گلخانه‌ای در ۲ سال اخیر مساحت گلخانه‌های این شهرستان به بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، بهبود علیزاده روز یکشنبه در جریان بازدید  استاندار اردبیل از واحد گلخانه تولید گل رز هلندی در روستای خوجین خلخال افزود: با حمایت از سرمایه‌گذاران و مجریان طرح‌های گلخانه‌ای ، ارائه تسهیلات بانکی و تسریع در صدور پروانه‌های اجرا و بهره‌برداری،  هم‌اکنون سطح گلخانه‌های تولید گل رز هلندی این شهرستان از چهار هزار و ۵۰۰ متر سال ۹۷ به ۴۵ هزار متر در سال جاری افزایش یافته است.

وی از شهرستان خلخال به عنوان گل شهر استان اردبیل یاد کرد و بیان کرد: با اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از هشت واحد گلخانه‌ای بزرگ تولید گل رز هلندی سالانه بیش از۲/۵ میلیون بوته گل رز در این شهرستان تولید و روانه بازرهای مصرف داخلی و خارجی می‌شود.

اواظهار کرد : با بهره‌برداری از ۲ گلخانه جدید ظرفیت تولید گل رز هلندی در خلخال به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بوته در سال افزایش یافته  که این میزان پنج برابر ظرفیت تولید این گل در سال ۹۷ است.

به گفته علیزاده ، مساحت گلخانه‌های رز هلندی خلخال در اوایل ایجاد این طرح‌ها چهار هزار و ۵۰۰ متر بود و این میزان با راه‌اندازی گلخانه‌های جدید به ۴۵ هزار متر مربع از نظر مساحت و از لحاظ میزان تولید نیز از ۲۵۰ هزار بوته گل رز هلندی به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بوته افزایش یافته است.

وی از درحال اجرا بودن ۲ پروژه گلخانه‌ای تولید گل رز در سال جاری در این شهرستان خبر داد و افزود: با تکمیل این پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای،  مساحت گلخانه‌ای تولید این گل تا ۱/۵ هکتار تا پایان فصل گل ‌کاری امسال افزایش خواهد یافت.

علیزاده اظهارداشت: علاوه بر اجرای طرح‌های گلخانه‌ای بزرگ، این شهرستان در اجرای طرح‌های گلخانه‌ای مقیاس کوچک بسیار مطلوب عمل کرده و جزو ۱۰ شهرستان برتر کشور در این زمینه است.

وی گفت: در حالی که مدیریت جهاد کشاورزی خلخال برای راه‌اندازی ۷۶ واحد گلخانه‌ای مقیاس کوچک پروانه ساخت صادر کرده، ۱۵ طرح ایجاد گلخانه‌های مقیاس کوچک معیشت خانواده به مرحله بهره‌برداری رسیده و تعداد قابل‌توجهی نیز بزودی آماده افتتاح می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال همچنین افزود: این شهرستان از لحاظ شرایط اقلیمی منطقه‌ای مناسب برای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای از جمله گل رزهلندی و توت‌فرنگی بوده و در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه گلخانه‌ها در این شهرستان صورت گرفته است.

به گفته او ، ارائه بسته‌های حمایتی ، پرداخت تسهیلات بانکی ارزان‌ قیمت و ارائه خدمات مشاوره‌ای از سوی مدیریت جهاد کشاورزی به مجریان طرح‌های گلخانه‌ای از عوامل افزایش سطح تولید محصولات گلخانه‌ای و گل و گیاه در این شهرستان است.

او اظهارداشت: ۶  واحد گلخانه تولید و پرورش گل رز هلندی و ۲ گلخانه تولید کاکتوس با وسعت بیش از ۴۵  هزار متر مربع در خلخال فعالیت داشته و یک واحد گلخانه‌ای بزرگ با وسعت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در روستای خوجین ، یک واحد با وسعت پنج هزار مترمربع و ۲ طرح توسعه‌ای با ۶ هزار مترمربع در حال راه‌اندازی است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها وسعت و میزان تولید گلخانه‌های تولید گل رز هلندی این منطقه ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل هم گفت: حمایت از متقاضیان سرمایه‌گذاری اقتصادی و طرح‌های اشتغال زای استان باید در اولویت کاری مسوولان و مدیران اجرایی قرار گیرد .

وی با اشاره به موفقیت خلخال در ایجاد گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی و انتخاب این شهرستان به عنوان پایلوت اجرای طرح ایجاد گلخانه‌های مقایس کوچک معیشتی اظهار کرد: استقبال سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی واحدهای گلخانه‌ای  بسیار مناسب بوده و انتظار از مدیران اجرایی تلاش برای برطرف کردن موانع و مشکلات است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a988a

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: