مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: تجهیز گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی این شهرستان به سامانه حرارتی دوگانه سوز برای پیشگیری از وارد شدن خسارت ناشی از برف و سرمای زمستان ضرورت دارد.

به گزارش خلخالیم محمد شادخاطر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گلخانه‌داران منطقه باید برای دوگانه‌سوز کردن سامانه حرارتی این واحدها برای استفاده در مواقع احتمال قطعی گاز اقدام کنند.

وی با اشاره به وارد شدن خسارت سنگین مالی ناشی از بارش برف سنگین در بهمن ماه سال گذشته به گلخانه‌های این شهرستان اظهارداشت: پیش‌بینی کاهش دمای هوا از سوی اداره هواشناسی در روزهای آتی هشداری جدی برای صاحبان گلخانه‌ها است.

وی گفت: به لحاظ فعال بودن همه گلخانه‌های تولید گل رز هلندی در خلخال و با توجه به فصل گل‌دهی در این گلخانه‌ها توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی از سوی صاحبان و سرمایه‌گذاران این گلخانه‌ها ضرورت دارد.

او افزود: هر سال بدلیل بی‌توجهی گلخانه‌داران  و سرمایه‌گذاران در زمینه گلخانه‌های بزرگ و همچنین کوچک مقیاس معیشتی ، خسارات قابل توجهی از جانب سرمازدگی و بارش سنگین برف به این بخش وارد می‌شود.

شادخاطر تشریح کرد: در حال حاضر بیشترین تعداد گلخانه‌های کشت گل رزهلندی استان اردبیل در شهرستان خلخال راه‌اندازی شده و بیش از ۲۰ گلخانه تولید گل رزهلندی با تولید سالانه بیش از سه میلیون شاخه گل فعال می‌باشد.

 

لینک کوتاه : khalkhalim.com/b5010

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: