مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: بخشی از هزینه مربوط به اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در مناطق مختلف این شهرستان از سوی دولت تامین می‌شود.

به گزارش خلخالیم محمد شاد خاطر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت به ازای هر هکتار اجرای طرح آبیاری قطره‌ای ۱۷۵ میلیون ریال ، هر هکتار  آبیاری بارانی ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال و آبیاری کم‌فشار ۷۰ میلیون ریال کمک می‌کند.

وی اظهارداشت: اجرای طرح‌های آبیاری نوین تحت فشار ، قطره‌ای و بارانی در سطح ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اجرا می‌شود و در آینده شاهد تحول بزرگ در ارتقای تولیدات کشاورزی خواهیم بود.

او بر لزوم همکاری دهیاران با مدیریت جهاد کشاورزی  خلخال در ترویج فرهنگ استفاده از طرح‌های آبیاری تحت فشار توسط کشاورزان روستایی منطقه تاکید کرد.

وی گفت: برای اجرای پروژه‌های عمرانی ، تغییر نظام‌های کشاورزی و اقتصادی کردن کشاورزی نیازمند اجرای طرح‌های اصلاح الگوی کشت و استفاده از محصولات با ارزش اقتصادی بالا، همچنین افزایش سطح تولیدات دامی لازم است که طرح‌های اصلاح نژاد دام در سطح دامداری‌های سنتی و صنعتی شهرستان اجرا شود.

او افزود: در بحث مقابله با تغییر کاربری کشاورزی و در جهت جلوگیری از تخریب و کاهش آسیب  ناشی از احداث بناهای غیرقانونی در اراضی کشاورزی و باغی حفاظت از خاک و اراضی زراعی و باغ‌ها به‌عنوان بستر تامین امنیت غذایی جامعه و بخشی از محیط زیست کشور از سرمایه‌های ملی جامعه در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی خلخال است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی تشریح کرد: صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهرها توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا و واگذاری خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است و وجاهت قانونی ندارد و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

شاد خاطر افزود: تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و اراضی بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهرها و خارج از آن نیز ممنوع است و متخلفان پس از معرفی به محاکم قضایی علاوه بر قلع و قمع بنا و مستحدثات به پرداخت جزای نقدی و اعاده زمین به وضع اولیه محکوم خواهند شد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e77a9

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: