مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: امسال در جریان کاهش بارندگی‌ها و تشدید خشکسالی بیش از ۹۷۳ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شد.

به گزارش خلخالیم، محمد شاد خاطر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خشکسالی از لحاظ حجمی ۲۱ هزارو ۲۵۰ تن  به زیربخش زراعت منطقه خسارت وارد کرده که  این خسارت در بخش محصول غلات موجب کاهش تولید هفت هزار و ۳۵۰ تن غلات ، ۴۰۰ تن حبوبات و ۱۳ هزارو ۵۰۰ تن نباتات علوفه‌ای شده است.

او اظهارکرد: در این مدت از سطح ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت گندم پنج هزار و ۵۰۰ هکتار با تولید ۶ هزار تن گندم از بین رفته و در بخش کشت جو نیز از مجموع ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار اراضی زیرکشت این محصول هزار و ۵۰۰ هکتار دچار خسارت خشکسالی شده و هزار و ۳۵۰ تن محصول جو از بین رفته است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۲۱ هزار و ۳۰۰ هکتار از سطح اراضی کشاورزی و زراعی این شهرستان زیرکشت انواع غلات رفته است، گفت: خشکسالی موجب از بین رفتن ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از محصول کشت شده در اراضی زراعی غلات شده است.

وی با اشاره به افزایش خشکسالی در ادامه تابستان و  احتمال وارد شدن خسارات سنگین به بخش باغداری خلخال افزود: در شرایط کم آبی تنها راهکار مطمئن برای حفظ باغ‌های شهرستان مدیریت منابع محدود آبی با اجرای طرح‌های آبیاری تحت‌فشار و کم‌فشار از سوی بهره‌برداران بخش کشاورزی و باغی منطقه است.

او گفت: در حالی که خشکسالی موجب کاهش دبی آب رودخانه‌ها ، چشمه‌ها و جریان آب‌های سطحی شده ، آب سفره‌های زیرزمینی و دبی آب چاه‌های عمیق کاهش یافته و حتی تعدادی از چاه‌های تامین کننده آب کشاورزی در معرض خطر خشکیدن کامل قرار گرفته‌اند.

لینک کوتاه:  khakhalim.com/a0e16

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: