سیلوی در حال احداث سه‌راهی پیریک در جاده خلخال فیروزآباد که جزو معدود پروژه‌های با پیشرفت مناسب در شهرستان خلخال بود، به‌علت عدم همراهی مسئولین نیمه کاره رها شده است.

مدیرعامل شرکت سیلوی قزل اوزن در گفتگو با خبرنگار خلخالیم گفت: سال 1399 ساخت یکی از سیلوهای بتنی این مجموعه با ظرفیت حدود 12 تن آغاز شد و طی یک سال به اتمام رسید که تا اینجای کار 11 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

نادر چنگیزی افزود در آن زمان مراحل اداری،‌ اخذ مجوزهای تأسیس و واگذاری زمین از سوی امور اراضی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی به خوبی پیش رفت. در زیر ساخت‌ها نیز انشعاب برق واگذار شد ولی در تأمین انشعاب آب با اینکه اداره آب و فاصلاب موافقت خود را اعلام کرد تا از روستای پیریک به سیلو‌ها آبرسانی گردد ولی متاسفانه تعدادی از اهالی روستا مانع شدند.

وی افزود در زمان استاندار سابق مبلغ 12 میلیارد تومان تسهیلات نیز برای تداوم فعالیت عمرانی سیلوها مصوب و به بانک‌ها ابلاغ شد ولی اخیراً برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده مراجعه کردیم که بنا به گفته مدیر بانک مذکور با کمبود اعتبارات مواجه هستند و لذا تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشده‌ایم و به ناچار پروژه را نیمه تمام رها کرده‌ایم. همچنان پیگیر اخذ تسهیلات در رفت و آمد بین استانداری و بانک‌ها هستیم ولی تا به امروز جواب قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت سیلوی قزل اوزن خاطر نشان کرد که سرمایه‌گذاری جهت احداث این سیلو طی بررسی‌های اولیه و مشورت با کارشناسان کشاورزی انجام شده است و با توجه به تولیدات گندم با کیفیت در منطقه، جزو نیازهای ضروری شهرستان خلخال است و مطمئناً ضمن ایجاد رونق اقتصادی در منطقه شاهد برطرف شدن مشکلات کشاورزان شهرستان های خلخال و کوثر در زمان برداشت محصولات خواهیم بود.

چنگیزی افزود: در کنار احداث سیلو مجوز احداث کارخانه آرد را نیز اخذ کرده‌ایم و با تکمیل ساخت سیلو و احداث کارخانه آرد، برای 60 نفر اشتغال مستقیم را به همراه خواهد داشت.

وی در پایان ضمن تشکر از عوامل سایت خلخالیم بابت پیگیری مشکلات سرمایه‌گذاران منطقه از مسئولین شهرستان خلخال درخواست کرد تا با حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران، به توسعه اقتصادی منطقه و افزایش فرصت‌های اشتغال جوانان کمک نمایند.

خبرنگار: محمدعلی کریمی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

 لینک کوتاه: khalkhalim.com/e18f9

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: