شهردار خلخال گفت: ظرفیت تنها آرامستان این شهر تکمیل شده و در حال حاضر جا برای تدفین فوتی‌ها و اموات جدید در این محل وجود ندارد.

به گزارش  خلخالیم به نقل از ایرنا ، فرهاد خوگر روز شنبه در نشستی با فرماندار خلخال و اعضای شورای اسلامی این شهر افزود: برای راه‌اندازی آرامستان جدید چندین محل شناسایی و پیشنهاد شده و راه‌اندازی سریع آرامستان جدید نیازمند همکاری اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان با شهرداری است.

وی گفت: راه‌اندازی آرامستان دوم برای شهر خلخال از سال‌های گذشته در شهرداری بارها طرح ولی اقدام عملی برای جایگزینی محل جدید و حل مشکل امروزی تکمیل ظرفیت آرامستان صورت نگرفته است.

وی با اشاره به معضل سد معابر و لزوم پایان دادن به کار دستفروشان و دوره‌گردان پراکنده در مناطق مختلف این شهر اظهارکرد: امسال شهرداری موفق به پاکسازی ۹۰ درصدی سد معابر این شهر شده و ادامه این کار و جلوگیری از تکرار مجدد فعالیت و جولان دستفروشان در بازار این کار نیازمند پشتیبانی مسئولان قضایی و انتظامی می‌ باشد.

وی همچنین با انتقاد از تشویق دستفروشان و دوره‌گردان به ادامه فعالیت‌های غیرقانونی در معابر عمومی ، حمایت از دستفروشان و زیر سوال بردن فعالیت‌های ماموران مقابله و جمع‌آوری سد معابر شهرداری خلخال از سوی برخی فعالان فضای مجازی افزود: انتظار از فضای مجازی و رسانه‌های محلی  کمک به حل معضل اجتماعی سد معابر است.

شهردار خلخال از تلاش برای راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار و چندین مورد بازارچه ارائه میوه و تره‌بار روز در چند نقطه شهر خبرداد و اظهارکرد: برای ایجاد میدان میوه و تره‌بار و حل مشکل گرانی میوه در بازار خلخال ۲ محل موردنظر بوده و این پروژه با مشارکت ۵۰ درصدی اداره اوقاف و امور خیریه با شهرداری اجرا می‌شود.

وی گفت: امسال برای تامین قیر موردنیاز آسفالت معابر شهری ۱۰ میلیارد ریال منظور شده و لکه‌گیری معابر عمومی و روکش آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر با بکارگیری چند گروه دستی و مکانیزه آسفالت هم‌اکنون آغاز شده است.

او افزود: برغم گذشت بیش از یک سال از تخصیص ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری و افزایش خدمات شهری در مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده اعتبار یاد شده همچنان بر روی کاغذ باقی بوده و برغم تلاش‌های صورت گرفته این اعتبار هرگز به شهرداری خلخال پرداخت نشده است.

خوگر از راه‌اندازی کارخانه تولید شن و ماسه شهرداری در سال جاری خبرداد و اظهارکرد: با راه‌اندازی این محل علاوه بر تامین مصالح ساختمانی موردنیاز شهرداری برای اجرای طرح‌های عمرانی خود با فروش مصالح تولید شده ، محل مناسبی برای افزایش درامد محلی شهرداری ایجاد شده است.

فرماندار خلخال نیز در این نشست با تبریک سالروز شوراها و تقدیر از عملکرد شهرداری و اعضای شورای اسلامی این شهر در تلاش برای توسعه و عمران شهری گفت: انتظار از شهرداری اجرای طرح جامع ترافیکی خلخال با توجه به پیش‌بینی افزایش حضور گردشگران با بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ گردشگری منطقه از جمله پل معلق ازناو است.

وی با بیان اینکه به علت فقدان پارکینگ‌های  عمومی در آینده با مشکل جا برای پارک خودرو در بیشتر معابر عمومی مرکز شهر خلخال خواهیم بود، افزود: بی‌توجهی به این امر مهم موجب افزایش حجم ترافیک در خیابان‌ها و معابر عمومی و حتی راه‌بندان کامل مسیر عبور گردشگران در خلخال خواهد شد.

لینک کوتاه:  khalkhalim.com/aca56

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: