ساعت یازده صبح است، گردشی در شهر داریم؛ و سری به کوچه پس کوچه‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها می‎‎‎‎‎‎زنیم، جلوی برخی خانه‎‎‎‎‎‎ها تاکسی‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها پارک هستند و مشخص است هنوز کار خود را شروع نکرده‎‎‎‎‎‎‎‎اند و بر حسب اتفاق یک تاکسی هم تازه از پارکینگ بیرون می‎‎‎‎‎‎‎آید.

دوباره به خط مسکن مهر سر می‎‎‎‎‎‎‎زنیم تعدادی از اهالی منتظر تاکسی هستند و اذعان می‎‎‎‎‎‎‎‎کنند بجز چند راننده مسئولیت شناس بقیه کلا نیستند.

بین راه پیاده شده و جلوی ترمینال سوار تاکسی شده و جلوی بانک صادرات پیاده می‎‎‎‎‎‎‎‎شوم، دو هزار تومان داده و راننده با خیال آسوده پول را گرفته و در دخلش می‎‎‎‎‎‎‎گذارد،به آن طرف میدان رفته و دوباره سوار تاکسی شده و جلوی پارک بازنشستگان پیاده می‎‎‎‎‎‎شوم، ۵۰۰۰ تومان داده و راننده ۳ تومن بر می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎گرداند، کمی منتظر می‎‎‎‎‎مانم و دوباره سوار تاکسی می‎‎‎‎‎‎شوم و اینبار هم کرایه من دو تومن تا میدان آزادگان توسط راننده محاسبه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود.

از آنجا پیاده به خانه می‎‎‎‎‎‎‎روم و به این فکر می‎‎‎کنم که چرا هیچکس به قانون و قاعده‎‎‎‎‎‎‎‎ها اعتنا نمی‎‎‎‎‎کند و چرا نظارتی از سوی سازمان مورد نظر بصورت نامحسوس بر تاکسی‎‎‎‎‎‎‎ها نیست.

در ماه‎‎‎‎‎های اخیر تعداد زیادی از همشهریان بر افزایش بی‎‎‎‎‎‎‎‎رویه و خودسرانه کرایه‎‎‎‎‎ها اعتراض داشتند و خواستار پیگیری خلخالیم بودند و گزارش میدانی ما حاکی از این بود که مردم در این خصوص حق داشتند و اگر قرار است افزایش کرایه‎‎‎‎‎‎ای صورت بگیرد بهتر است از مسیر قانونی خود صورت گرفته و از طریق سازمان حمل و نقل و شهرداری و یا سخنگوی شورای شهر به اطلاع مردم برسد که متاسفانه در ماه‎‎‎‎‎های اخیر سیاست سکوت و بی مسئولیتی، حرف اول را در شورای شهر خلخال زده است.

به همین منظور با سید محمد سعید شهابی رئیس شورای اسلامی شهر تماس گرفته تا کم و کیف قضیه را جویا شویم، وی در این خصوص ضمن ارسال جدولی از قیمت مصوب خطوط تاکسی خلخال به تاریخ 1400/8/9 به خبرنگار خلخالیم گفت: ما کرایه دو هزار تومانی را برای مسیرهای طولانی مثل دانشگاه آزاد الی میدان بسیج را داریم و بقیه مسیرها ۱۵۰۰ تومان و پای رکاب ۱۰۰۰ تومان است و شهروندان عزیز در صورت مشاهده و مواجهه با تخلف، می‎‎‎‎‎‎توانند شکایت کنند و مورد را به سازمان حمل و نقل همگانی و شورای شهر اطلاع بدهند.

لازم به ذکر است برای گرفتن همین یک خط جواب از رئیس محترم شورای شهر حدود یک هفته وقت صرف شد و جای سئوال اینجاست که چرا باید شرایط به سمتی پیش برود که مردم با همدیگر دچار درگیری و سوء تفاهم شوند و کار به شکایت برسد. مگر نه این است که خود ارگان مربوطه باید ابزارهای لازم جهت نظارت بر رفتارها و مصوبه‌های مربوطه را داشته باشد؟

چرا رانندگان گرامی کرایه‌هایی بیشتر از نرخ مصوب از مردم می گیرند و چرا نظارتی بر این بی قانونی‌ها نیست؟

قیمت‌های سازمان حمل و نقل بر چه اساسی مصوب شده است و آیا می‌تواند هزینه‌های رانندگان را پوشش دهد؟

اینها سئوالاتی بود که متاسفانه ما جوابی در مورد آنها نگرفتیم !

 

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/b937a

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: