سرپرست فرمانداری خلخال گفت: با توجه به محدودیت فصل کاری در منطقه، شهرداری خلخال به سرعت در حال از دست دادن فرصت کاری برای اجرای طرح های عمران شهری است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا سیدجواد یحیی‌زاده، در نشستی با شهردار خلخال و اعضای شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: با گذشت یک ماه از شروع فصل‌کاری، متاسفانه هیچ کدام از پروژه‌های عمران شهری آغاز نشده  و شهرداری و شورای اسلامی شهر خلخال، تنها ۱۰ روز فرصت دارند تا نسبت به آغاز طرح های عمرانی خود و ارائه برنامه زمان بندی پروژه‌ها به فرمانداری اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری خلخال با انتقاد از بی توجهی شهردار و شورای اسلامی به مشکل کمبود سرویس های بهداشتی در سطح شهر خلخال گفت: هیچ کدام از برنامه‌های ارائه شده از سوی شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر در ۱۵ فروردین امسال به فرمانداری از جمله، احداث سرویس‌های بهداشتی در چند نقطه شهر و در مسیر عبور گردشگران، جمع آوری سد معابر، راه اندازی بازار روز میوه و تره بار ،اصلاح معابر، پاکسازی کانال‌ها و کانیوها، رسیدگی به وضعیت روشنایی پارک‌ها و فضای سبز، پاکسازی زباله و رسیدگی به زیبایی میادین و زیبا سازی شهر اجرا نشده است.

وی با تاکید بر لزم تلاش مضاعف شهردار و شورای اسلامی شهر خلخال برای تسریع در اجرای پروژه‌های عمران شهری گفت: پس از گذشت ۳۷ روز از سال جدید هنوز لکه‌گیری و آسفالت معابر شهری که یکی از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان خلخال است آغاز نشده و این وضعیت برای افکار عمومی غیر قابل قبول است.

همچنین در این جلسه شهردار خلخال اظهار کرد: درامد شهرداری متناسب با هزینه‌های جاری و عمرانی آن نیست و ادامه چنین روندی شهرداری را با مشکل جدی تامین مالی مواجه کرده است.

ودود محمدی اظهار کرد: در حالی که بودجه مصوب امسال شورای اسلامی شهر خلخال ۲۸۰ میلیارد ریال بوده و در مقایسه با بودجه ۲۱۰ میلیارد ریالی سال قبل این شهر ۳۵ درصد افزایش دارد، ولی این بودجه تنها جوابگوی پرداخت حقوق و مزایای شغلی کارکنان و یا امورات جاری شهرداری تا پایان سال است.

شهردار خلخال با اشاره به برخی کارشکنی‌ها در مجموعه شهرداری و همچنین انتقاد از نحوه عملکرد کارکنان و کارگران شهرداری افزود: پرداخت اضافه کاری‌های خارج از قانون و قاعده به کارکنان و کارگران شهرداری در سال‌های گذشته، انتظار آنان را برای دریافت مزایای شغلی بدون انجام کار مفید افزایش داده است .

محمدی گفت: بی رغبتی پیمانکاران بخش خصوصی برای شرکت در مزایده‌های واگذاری طرح های عمرانی بلحاظ غیر نقدی بودن نحوه پرداخت هزینه به پیمانکاران و با استفاده از اوراق خزانه مدت دار از علل اصلی طولانی شدن زمان آغاز کار پروژه‌ها و طرح های عمرانی شهرداری است 

شهردار خلخال اضافه کرد: علاوه بر موضوع کاهش درآمد، هم اکنون شهرداری خلخال با مشکل جدی فرسودگی و از کار افتادگی ماشین آلات حمل زباله و راه‌سازی برای اجرای طرح های عمرانی خود مواجه است.

شهردار خلخال  اظهار کرد: در کنار مشکل تامین درامد برای ارتقای سطح خدمات شهری و خرید خودروهای جدید حمل زباله و تعمیر و تجهیر ناوگان خودرویی، شهرداری خلخال با احتساب افزایش حقوق امسال برای پرداخت حقوق کارگران در اختیار خود نیاز به بودجه قابل توجهی در سال جاری دارد.

وی ساماندهی نیروی انسانی، حاکمیت انضباط مالی، راه اندازی کارخانه آسفالت خاموش، اجرای لکه گیری و روکش اسفالت معابر شهری با تخصیص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار، راه اندازی ایستگاه تقلیل فشار گاز و گازرسانی به کارخانه آسفالت شهرداری ،اجرای طرح جمع آوری آبهای سطحی، اجرای طرح‌های عمران شهری از جمله، کانال و کانیوو سازی را از برنامه ها و اقدامات در دست اجرای شهرداری خلخال عنوان کرد.

به گفته محمدی راه اندازی مجدد پارک بازی کودکان ،توسعه فضای سبز با بکارگیری از روش‌های آبیاری قطره ای و با هدف صرفه جویی در مصرف آب و همچنین واگذاری کار خدمات شهری و جمع آوری زباله به بخش خصوصی در جهت ارتقا و بهبود سطح خدمات ارائه شده به شهروندان از دیگر جمله برنامه های در دست اقدام شهرداری خلخال در سال جاری است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a9a51

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: