گلایه بسیاری از شهروندان از عملکرد شهرداری خلخال طی ماه‌های اخیر و همچنین مشهود بودن برخی کاستی‌ها در برخی امور شهری و همچنین سکوت خبری بلند مدت شهرداری و شورای شهر خلخال باعث شد تا جلسه مصاحبه و گفتگویی با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر خلخال ترتیب داده و ضمن گلایه از وضع موجود، سئوالات پر تکرار شهروندان را مطرح نماییم.

مصاحبه با ودود محمدی نیار شهردار خلخال و سید سعید شهابی رئیس شورای اسلامی شهر خلخال، در دفتر شهردار خلخال و توسط خبرنگاران خلخالیم جواد فرامرزی و محمدعلی کریمی در دهه اول اردیبهشت 1401 انجام شده است و به شرح ذیل به اطلاع شما مخاطبان گرامی خلخالیم می‌رسد:

http://up.khalkhalim.com/uploads/165207300993463.jpg

سئوال ( خلخالیم ) : درچند ماه گذشته سکوت خبری و عدم اطلاع رسانی عملکرد شورای اسلامی و شهردار خلخال موجب گلایه همشهریان شده است چه توضیحی دارید؟ 

پاسخ (شهابی ): سایت خلخالیم معتبرترین رسانه شهر خلخال بوده که ایجاد وحدت و ارائه راهکارهای برتر از نکات بارز و مثبت این مجموعه است و از این بابت جای بسی تشکر دارد. سکوت خبری شهرداری و شورای شهر را قبول داریم که ارتباط با همشهریان و اطلاع رسانی ضعیف بود که نبود روابط عمومی از بدنه شهرداری و بحث تغییر در شهردار و جایگزینی سرپرستی از جمله عواملی بود که اطلاع رسانی کم‌رنگ تر شده بود. شهردار و مجموعه شورای شهر این نقطه ضعف را اصلاح و تلاش خواهند کرد با رسانه های رسمی ارتباط بهتری داشته باشند. علاوه بر این برنامه ریزی شده است که با گروه‌های نخبگان جوانان  و پیشکسوتان شهر نشست هایی داشته باشیم تا از نظرات و پیشنهادات آنها در جهت توسعه شهر بهره مند شویم .

سئوال : برای حل معضل تراکم ترافیک مرکز شهر چه برنامه‌‌ای دارید؟

پاسخ (شهابی ) :ترافیک شهری معضلی است که به برنامه ریزی مدون نیاز دارد در غیر اینصورت این مشکل در سال‌های آینده به معضل بزرگی برای تردد شهروندان تبدیل خواهد شد. مجوز تبدیل میدان جانبازان به چهار‌ راه جانبازان هم صادر شد و شهرداری آماده اجرای این چهار راه بود که با اعتراضاتی از سوی برخی همشهریان روبرو شدیم که متاسفانه این امر مانع انجام این کار گردید . با ادامه اجرای کمربند جنوبی با دارا بودن اعتبار ملی و دارای 4 ورودی به داخل شهر، اجرای کامل و تکمیل پل اللر باغی که نیاز به اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال دارد  و تکمیل زیر ساخت‌های سی متری قدس می‌توان گره ترافیک شهر را باز کرد. بایکوت کمربندی جنوبی شهر و تحت الشعاع قرار گرفتن سایر پروژها به نفع شهر نیست شورای شهر با جدیت پیگیر این موضوع است و از نماینده و فرماندار هم درخواست داریم که برای فعال شدن و انتخاب پیمانکار کمربندی جنوبی با همان قطه ۴ جاده خلخال-فیروز با مسئولین استانی رایزنی جدی داشته باشند. رسانه های پر مخاطب شهرستان خلخال نیز می‌توانند این پروژه حیاتی را بیشتر به چالش بکشند و از طرفی با ایجاد وحدت و همدلی میان همشهریان می‌توان در جهت فعال شدن  این پروژه کمک نمود.

http://up.khalkhalim.com/uploads/165207300988592.jpg

سئوال : با توجه به کوتاه بودن فصل کاری در خلخال، چرا شهرداری در آغاز فعالیت‌های اجرایی شهر تعلل نشان داده است؟

پاسخ ( محمدی): با اینکه شرایط جوی و برودت هوا تا 15 فروردین اجازه هیچ گونه عملیات اجرائی را به شهرداری نداد ولی برای لکه گیری در خیابان های شهر از کارخانه آسفالت نمین آسفالت تهیه و لکه گیری انجام شد.
از بدو ورود به شهرداری خلخال به دلیل فرسوده بودن ناوگان شهرداری بالای 15 میلیارد ریال بابت تعمیرات خودروهای سنگین هزینه شده است. تلاش داریم با ارتباطاتی که در استان و کشور داریم بتوانیم اعتباراتی برای نوسازی برخی از خودروهای سنگین جذب کنیم. یکی از مشکلاتی که در واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران وجود دارد، ثبت نام در سامانه است که انتخاب طی تشریفات این سایت بسیار زمان‌بر بوده و با توجه به کوتاهی فصل کاری، شهرداری را با مشکل مواجه کرده است.

سئوال: درآمد شهرداری چقدر است و از کجا تأمین میشود؟

پاسخ (محمدی): لایحه بودجه به مبلغ 28 میلیارد تومان است و برنامه‌های سال 1401 قبل از انتخاب اینجانب اعلام شده است با این همه پروژهایی برای اجرا در سال جاری از جمله واگذاری کارخانه آسفالت، تکمیل پل اللر باغی برای تردد، زیر سازی و آسفالت خیابان سی متری قدس، تعریض پل خیابان 22 بهمن و پل شهرک کاشانی، باز آفزینی شهری ادامه بازار و خیابان کارگر جنوبی، آسفالت و اجرای کانیوی معابر شهری و.... با اعتباری بالغ بر50 میلیارد تومان برنامه ریزی شده است که در صورت انتخاب پیمانکار اجرائی خواهد شد.
همچنین طی نشست با قرارگاه حسن المجتبی (ع) بعضی از کارهای اجرائی در حاشیه های شهر از جمله اجرای کانال و کانیو به این قراگاه واگذار خواهد شد.

سئوال: در مورد خاموشی چراغ های سطح شهر و نبود روشنایی کافی در پارک‌ها و نیز خاموشی تونل نوری چه توضیحی دارید؟

پاسخ (محمدی): متاسفانه سرقت کابل‌های برق، لامپ‌ها و خرد خرد کردن چراغ‌های ال ای دی تونل نوری 35 میلیون تومان به شهرداری خلخال خسارت وارد کرده است و در حال بررسی هستیم تا این روشنائی‌ها را دوباره احیاء و نوسازی کنیم.

سئوال: در چند ماه گذشته شاهد ازدیاد زباله در سطح شهر هستیم، چرا این اتفاق می‌افتد و شهرداری در این خصوص چه اقدامی انجام داده است؟

پاسخ (محمدی): متاسفانه دستگاه‌های جمع آوری زباله به دلیل فرسوده بودن و عدم رسیدگی و تعمیر اساسی در دوره‌های قبلی مستهلک شده‌اند و  نیازمند تعمیرات اساسی هستند. با کرایه دستگاه‌های سنگین سعی کردیم تا حدودی این مشکل را رفع نماییم. روزانه حدود 40 تن زباله شهری و 20 تن زباله روستایی به محل دفع فعلی حمل می‌شود که در این بین زباله‌های روستائی بدون پرداخت هزینه و کمک بار سنگینی را به شهرداری خلخال تحمیل می‌کند. لذا در این راستا تصمیماتی را برای زباله‌های روستائی اتخاذ خواهیم کرد.

سئوال: دستاورد دیدار نماینده و شهردار خلخال با وزیر کشور چه بود؟

پاسخ (محمدی): در دیداری که به همراه نماینده شهرهای خلخال و کوثر با وزیر کشور و رئیس سازمان دهیاری کشور داشتیم مبلغ 4 میلیارد تومان اعتبار به پروژهای آسفالت سی متری، بازآفرینی شهر و ساماندهی ورودی های شهر اخذ شد.

سئوال : شهرداری خلخال برای تهیه  قیر رایگان چه برنامه ای دارد و چه اقداماتی تا کنون انجام شده است؟

پاسخ(محمدی ) : با پیگیری‌هایی که امسال انجام داده‌ام، مجوز بالای 700 تن قیر رایگان با همکاری راه شهرسازی و حمل و نقل جاده به خلخال اختصاص یافته است که با این حساب مشکلی برای آسفالت معابر وجود نخواهد داشت.

خلخالیم : پیرامون ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری چه برنامه ای دارید؟

پاسخ (محمدی): کارخانه‌های بتن و آسفالت، دو پتانسیل ارزشمند برای درآمد زائی شهرداری هستند که با تکمیل و نوسازی کارخانه بتنی می توانیم فروارده های بتنی را به دهیاری‌ها و شهر‌های همجوار بفروشیم؛ در حال خرید دستگاههای نوساز برای کارخانه بتنی هستیم تا یتوانیم فراورده‌های بتنی متنوع تری را تولید کنیم.

خلخالیم :در خصوص بافت تارخی شهر که تبدیل به مشکل اساسی برای تعداد زیادی از شهروندان شده چه توضیحی دارید؟

برای توسعه شهری در بافت تاریخی شهر که به مساحت 23 هکتار می باشد نشستی با مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان صورت گرفت و پیشنهاداتی داده شده تا برخی اقدامات در راستای توسعه شهری تسهیل شود.

سئوال: با وجود اینکه انتخاب شهردار غیر بومی برای خلخال، برای شهروندان تعجب برانگیز و غیرعادی بود، یکی از مهمترین دلایلی که شورای شهر از مرکز استان شهردار را انتخاب نموده‌اند تعامل شما با مسئولین استان و تسهیل جذب اعتبارات استانی و سرمایه گذارانی از مرکز استان عنوان شده است؛ به نظر خودتان آیا توانایی جذب این اعتبارات را دارید؟ و آیا برای جذب سرمایه گذار برنامه و ایده ای دارید؟

پاسخ (محمدی): طی نشست‌های که با شرکت هلدینگ یونا داشتیم این شرکت سرمایه‌گذاری در شهرهایی که در مسیر جاده ابریشم قرار دارند را شروع کرده و مقرر شده در شهر خلخال با احداث سرویس های بهداشتی مدرن، شهربازی، رستوران و ... با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد تومان با هزینه و نگهداری خود شرکت را آغاز کند.
همچنین در خصوص احداث 23 هکتار پارک جنگلی در منطقه کوه گونی(گونئی داغی)، ایراداتی از سوی مشاور اعلام شده است که پس از رفع این نواقص و اخذ تاییده از منابع طبیعی به سرمایگذار واگذار خواهد شد.
در خصوص جذب سرمایه‌های استانی نیز تمام سعی و تلاشمان را به کار خواهیم بست تا قدم های مثبتی برداریم.

سئوال: وضعیت رودخانه‌های داخل شهر بسیار نامناسب است مخصوصا نورالی چایی از پارک چمران تا تقریبا مرکز شهر به زبانه دانی بزرگ تبدیل شده است. آیا برای حل این مشکل برنامه‌ای دارید؟

پاسخ (محمدی): در خصوص لایروبی رودخانه‌های داخل شهر هم در حال مذاکره با مدیر عامل آب منطقه ای استان هستیم که در این راه  قرار است همکاری‌هایی با ما داشته باشند و برای جمع آوری زباله ها هم به امید خدا روزهای آینده شاهد اقدامات بهتری خواهید بود.

سئوال: برای بازگشایی و حل معضل چندین ساله خیابان شهید رجایی چه اقدامی می‌توانید انجام دهید؟

پاسخ (محمدی): بازگشائی این مسیر نیازمند همکاری ساکنین آن محله است و لازم است در جهت توسعه شهری و رفاه حال سایر شهروندان با شهرداری همکاری نمایند. دو نفر از اهالی برای حل مشکل، اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت توافق نهایی، خاکبرداری‌ها صورت خواهد گرفت.

خلخالیم : و سخن پایانی...

پاسخ (محمدی): در پایان ضمن تشکر از مجموعه خلخالیم در خصوص دغدغه‌ای که نسبت به توسعه شهری دارند، این نکته را هم یادآور می‌شویم که مالکان کاربری‌های مسکونی که بدون اخذ مجوز از شهرداری ملک را تبدیل به واحد تجاری کرده‌اند دعوت می‌کنیم تا نسبت به اخذ مچوز به شهرداری مراجعه کنند. در غیر این صورت شهرداری اقدام به پلمپ واحد مربوطه خواهد نمود.

 خبرنگاران: جواد فرامرزی، محمدعلی کریمی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لازم به ذکر است که بعلت کمبود وقت و محدود بودن زمان مصاحبه، طرح برخی سئوالات میسر نشد، لذا در راستای پیگیری‌های مستمر امور شهری تا حصول نتایج بهتر از شما مخاطبان گرامی و شهروندان عزیز درخواست می‌نماییم، هر گونه سئوال، انتقاد و پیشنهادی از مجموعه شورا و شهرداری خلخال دارید و یا اگر از پاسخ ارائه شده قانع نشدید، برای مدیران و ادمین‌های خلخالیم ارسال نمایید، تا ضمن جمع آوری موارد طرح شده، طی فرصت‌های آتی و مصاحبه‌های خبری بعدی مطرح و پاسخ های لازم اخذ گردد. 

 

لینک کوتاه : khalkhalim.com/b9402

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

با عرض سلام و درود بر مدیریت سایت جناب مسعود شیر علیپور دوست عزیز و تلاشگر و همت دوستان عزیز وهمراه ایشان
بنده پیشنهاد میکنم یه بخشی برا طرح مشکلات و مسایل شهرداری ایجاد بشه
واین مصاحبه ها هدفمند و سریالی هر 15 روز یا یک ماه یکبار با پیگیری از مسولین به نتیجه مطلوب برسه
مصاحبه جدید با پیگیری مطالب عنوان شده در مصاحبه قبل
در خصوص بحث زباله که معضل شده چرا به سمت بازیافت زباله های پلاستیکی و...

با عرض سلام و درود بر مدیریت سایت جناب مسعود شیر علیپور دوست عزیز و تلاشگر و همت دوستان عزیز وهمراه ایشان
بنده پیشنهاد میکنم یه بخشی برا طرح مشکلات و مسایل شهرداری ایجاد بشه
واین مصاحبه ها هدفمند و سریالی هر 15 روز یا یک ماه یکبار با پیگیری از مسولین به نتیجه مطلوب برسه
مصاحبه جدید با پیگیری مطالب عنوان شده در مصاحبه قبل
در خصوص بحث زباله که معضل شده چرا به سمت بازیافت زباله های پلاستیکی و کاغذ و ...از طریق مزایده به پیمانکاران واگذار نمیشه ؟
با آرزوی موفقیت برای تمام همشهریان خیر خواه وثابت قدم و آرزوی توفیق خدمت برای مسولین دلسوز شهرمون

ادامه مطلب
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: