عدم شست‌وشوی باکس‎‎‎‎‎های زباله، بی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توجهی مسئولین شهر به این موضوع و بوی نامطبوع باکس‎‎‎‎‎‎‎‎‎های زباله، شهروندان خلخالی را آزرده کرده و می‎‎‎‎‎‎طلبد شهرداری به گرمای هوا توجه و رسیدگی بیشتری به این مخازن داشته باشد.

به گزارش خلخالیم با تداوم گرمای هوا، توجه به شست و شوی باکس‎‎‎‎‎ها و مخازن زباله باید از اولویت‎‎‎‎‎‎‎های اصلی مسئولان شهرداری باشد زیرا عدم توجه به این مساله مشکلات بهداشتی ایجاد خواهد کرد.

امسال متاسفانه شاهد عدم رسیدگی و نظافت سطل‎‎‎‎‎‎های زباله شهری هستیم، رسیدگی به این باکس‎‎‎‎‎ها اتفاق نمی‎‎‎‎‎‎افتد و بسیاری از شهروندان از بوی بد باکس‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های زباله گلایه دارند.

قرار بود این باکس‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها شرایط بهداشتی مناسب‎‎‎‎‎‎‎‎‎تری را در خیابان و محلات ایجاد کند درحالی که اکنون این موضوع به معضلی برای شهروندان تبدیل شده است و هنگام جمع آوری این زباله‎‎‎‎‎ها با خودروی حمل، بخشی از پساب آن بر زمین جاری می‎‎‎‎‎شود که این اتفاق سبب تشدید بوی بد است.

مشکل زباله‎‎‎‎‎‎های تر، شیرابه است، وقتی زباله‎‎‎‎‎‎‎های تر روی هم انباشته می‎‎‎‎‎‎‎شود فشار حاصل از آنها سبب تولید آب زباله یا در اصطلاح شیرابه می‎‎‎‎‎شود که آلودگی بسیار بالایی دارد.

یک قطره شیرابه زباله‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎هایی که در کوچه و خیابان رها شده مانند یک بمب میکروبی خطرناک است که به راحتی می‎‎‎‎‎‎‎تواند انواع و اقسام بیماری‎‎‎‎‎‎ها را به رهگذران و مردم انتقال دهد و اگر این شیرابه در آب بریزد، آب را آلوده می‎‎‎‎‎کند و اگر روی زمین بریزد، آب‎‎‎‎‎‎های زیرزمینی را آلوده خواهد کرد.

بنابراین این حجم از خطر علاوه بر توجه مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر باید توجه سایر مسئولان و مدیران شهرستان را به خود جلب کند که به نظر می‌رسد مسئولان بالارتبه شهرستان در سطح شهر پیاده تردد نمی‎‎‎‎‎‎‎‎کنند که از این شرایط خطرناک بی‎‎‎‎‎‎خبر هستند.

شهرداری علاوه بر شستشوی مکرر باکس‎‎‎‎‎ها و محیط اطراف آن باید در زمینه جداسازی مخازن زباله‎‎‎‎‎های تر و خشک، حمل زباله‎‎‎‎‎های تر با ماشین آلات مخصوص و دفن شیرآبه‎‎‎‎‎ها در مکان‎‎‎‎‎های مخصوص و به روش اصولی اقدام کند.

آنچه در بحث پسماندها و زباله‎‎‎‎‎‎‎ها اهمیت دارد، این است که در درون همین طلای کثیف و دور ریختنی، ارزش‎‎‎‎‎‎‎های مادی و اقتصادی بسیاری نهفته است که بخش زیادی از آن به طور مستقیم با کمی تغییر و بازیافت کم هزینه ،قابل حصول و دست یافتنی است بنابراین شهر باید به سمتی برود که در آن تفکیک زباله اتفاق بیفتد.

انتشار: سیما جلیلی

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d01e4

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: