کیفیت اجرای پروژه تبدیل خیابان امام خمینی شهر به بلوار و اینکه این طرح در راستای مصوبات کارشناسی شورای ترافیک شهر است یا نه، موضوعی است که لازم است به وضوح و بطور شفاف توسط شهرداری به اطلاع شهروندان رسانیده شده و نگرانی های آنان برطرف شود.

از صبح دیروز که تبدیل خیابان اصلی هیرو به بلوار با احداث جدول های سیمانی آغاز شده است، واکنش ها و بازخوردهای متفاوتی از سوی شهروندان برای خلخالیم ارسال شده است.

یکی از نکاتی که از طرف یکی از مهندسین با سابقه خلخال برای ما ارسال شد، مربوط به جدول هایی است که در وسط خیابان کار گذاشته می شوند. نکته اول فاصله جدول های وسط خیابان است که با فاصله 30 سانتیمتری اجرا می شود و با توجه به عرض خیابان می توانستند این فاصله را کمتر کرده و حتی بدون فاصله اجرا کنند. نکته بعدی که شاید مهمتر نیز باشد استفاده از جداول بلوکی یا غیرفشرده است. این مصالح با توجه به شرایط اقلیمی خلخال، نمک پاشی های زمستان و یخبندان های مکرر، مقاومت لازم را برای این کاربری ندارند و شاید کمتر از یک یا دو سال دیگر نیاز به نوسازی یا تعویض این بوجود آید. 

کیفیت اجرای طرح و اینکه این طرح در راستای مصوبات کارشناسی شورای ترافیک شهر است یا نه، موضوعی است که لازم است به وضوح و بطور شفاف به اطلاع شهروندان رسانیده شود و نگرانی های آنان برطرف شود.

تا جاییکه به خاطر داریم چند سال قبل در شورای ترافیک مصوب شد که خیابان اصلی یک طرفه شده و فقط یک مسیر برای تردد تاکسی ها در لاین مخالف در نظر گرفته شود. همچنین مصوب شد که برای مدیریت و ساماندهی ترافیک، میدان جانبازان (مخابرات) به چهارراه تبدیل شود که متاسفانه شهرداران خلخال در اجرای مصوبات شورای ترافیک کوتاهی کرده اند. 

اصولا طرح های اینچنینی باید از هر نظر بررسی و کارشناسی شده باشد و در نهایت باید منجر به تسهیل تردد و آسایش و رفاه همه شهروندان شود. لازم است شورای شهر و شهردار خلخال در اجرای مصوبات شورای ترافیک سیاست یک بام و دو هوا نداشته باشند و اجرای برخی مصوبات کارشناسی شورای ترافیک را بخاطر اعتراض چندین نفر تعطیل نکنند. این طبیعی است که در هر شرایطی برای هر پروژه ای تعدادی مخالف پیدا شود و اگر قرار باشد مجریان پروژه های شهری با هر اعتراضی کار را تعطیل کنند و آرامش و آسایش اکثریت شهروندان را معطل کنند، رنگ آبادانی،توسعه و پیشرفت را نخواهم دید.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/dd03e

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: