همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی؛جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان خلخال روز چهارشنبه  28 آبان ۹۹  با حضور برخی مسئولین استان و شهرستانی درمحل سالن شهید مهری فرمانداری تشکیل گردید و در این جلسه از چهار عنوان کتاب اثر نویسندگان ولایت خلخال بصورت نمادین پرده برداری شد.

به گزارش خلخالیم، کتاب چشم اندازی بر عملکرد چهل ساله انقلاب اسلامی در شهرستان خلخال، تالیف رضوان صادقی بورگهیم و داود مغیثی، کتاب سرزمین طارم تالیف دکتر مهدی محمدی، کتاب عروض و قافیه تالیف فرهنگ خاک نژاد و کتاب زیارت جانان تالیف آقای حافظی در این مراسم رونمایی شد.

درانتهای برنامه از زحمات این نویسندگان با اهدا لوح سپاس تجلیل بعمل آمد. از نکات جالب این مراسم حضور و دعوت از دکتر مهدی محمدی نویسنده سرزمین طارم بود که حامل پیامی درخصوص اشتراکات بین طارم و خلخال بود که از گذشته های دور وجود داشته و الان هم وجود دارد و در این کتاب راهکارهای لازم برای اتحاد و افزایش مراوده بین خلخال و طارم اشاره ای شده و احداث جاده منجیل -طارم-خلخال از مهمترین مولفه‌های هم زیستی اشتراکات مورد توجه قرارگرفته است.

در عهد صفوی وسعت ولایت خلخال بالغ بر۸۰۰۰ کیلومترمربع شامل قسمتی ازطارم سفلی-خمسه زنجان-کاغذکنان-منطقه جنوبی اردبیل تاحد مرز دریاچه نئور و باغرو و قلمرو رشته کوههای طالش تا اسالم گیلان بوده است.

ارسال مطلب : داود مغیثی

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e4fb9

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: