مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: مقدمات کار برای ثبت سالروز قیام مردم خلخال در هفتم بهمن ماه سال ۱۳۵۷ و تقدیم اولین شهید این منطقه به انقلاب اسلامی در تقویم ملی فراهم شده و این روز ثبت ملی خواهد شد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، عبدالله بحرالعلومی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال با گرامیداشت یاد شهید مظفر عزیزی نخستین شهید انقلاب اسلامی خلخال اظهارداشت: سالروز قیام مردم این شهر از افتخارات ارزشمند استان اردبیل و نشانگر جایگاه ویژه اهالی این منطقه در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل همچنین با بیان جایگاه برتر علمی ، ادبی و هنری خلخال و فرهنگ اصیل مذهبی و ریشه‌دار این منطقه گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای اجرای همایش‌ها ،جشنواره‌ها و مراسم فرهنگی آمادگی دارد.

او تشریح کرد: غنای فرهنگی خلخال به برکت فعالیت ریشه‌دار روحانیون و علمای منطقه و وحدت مردم خلخال برغم وجود تعدد مذاهب، اقوام ، گویش‌ها و قومیت‌های مختلف در کشور مثال زدنی است.

حجت‌الاسلام کریم اسدی ، امام جمعه خلخال نیز در این جلسه بر لزوم شناسایی خیرین در زمینه‌های مختلف فرهنگی ، علمی ، هنری ، اقتصادی ، مدرسه‌سازی و مسکن تاکید کرد و خواستار شناسنامه‌دار شدن این خیرین شد.

وی از برگزاری همایش تجلیل از علمای مبارز و شهید خلخال خبر داد و افزود: برای برگزاری این برنامه فرهنگی و مذهبی بارها برنامه‌ریزی شده ولی شیوع ویروس کرونا مانع از برگزاری آن شد.

در این مراسم از کتاب "مردان اندیشه و جهاد" رونمایی شد ، این کتاب که گذری بر زندگی‌نامه علما و روحانیون مبارز شهید شهرستان خلخال است، به قلم سیدمحمد مسعود نقیب در ۲۰۰ صفحه گردآوری و تالیف و به سفارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل چاپ و منتشر شده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c5fb3

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: