مطابق دستورالعمل اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستگاه‌های دولتی می‌توانند آگهی‌های خود را در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری رسمی هم منتشر کنند.

این قانون از آبان ماه سال 1397 ابلاغ شده است و بر همین اساس، درج آگهی‌های دولتی در پایگاه اطلاع رسانی خلخالیم، بعنوان سایت رسمی و مجوز دار شهرستان خلخال کاملا قانونی و قابل اتکا در مراجع رسمی است

ولی متاسفانه بنا به دلایل متعدد، تا کنون عملی نشده و مورد توجه شهروندان و ادارات دولتی قرار نگرفته است. و این در حالیست که بسیاری از آگهی‌های شهرستان خلخال در برخی نشریات محلی استان چاپ می شود که حتی به تعداد انگشت شمار نیز در خلخال توزیع نمی‌شوند.

درج تبلیغات و آگهی های رسمی، تنها منبع در آمد نشریات مکتوب و پایگاه‌های خبری رسمی است و امیدواریم شهروندان گرامی و مسئولین ادارات با مد نظر قرار دادن این نکته، حمایت های خود را از معدود رسانه‌های رسمی منطقه دریغ ننمایند. چرا که تولید محتوای با کیفیت و منحصر به فرد نیازمند داشتن نیروی انسانی کافی و متخصص در رسانه‌هاست و داشتن چنین نیروی انسانی، مستلزم داشتن منابع مالی جهت جبران زحمات این عزیزان است.

در دستور العمل تدوینی وزارت ارشاد اسلامی، انواع آگهی‌های دولتی شامل: ابلاغ، احضار، اخراج، اخطار، ارزیابی کیفی، استخدام، اصلاحیه، اطلاعیه، افراز، انفصال، بازخرید، تأسیس و تغییرات شرکت، تحدید حدود اختصاصی، تحدید حدود عمومی، تحریر ترکه، تسلیم سند، تملک، حراج، حصر وراثت، خرید، دادنامه، دعوت، شناسایی، فراخوان، فقدان سند، مزایده، مفقودی، مناقصه، نقل و انتقال، و نوبتی است.

بر اساس ماده 2 کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی (شامل شهرداری‌ها و شرکت‌های تابعه آنها مادام که بیش از 50 درصد سهام و سرمایه آنان متعلق به شهرداری‌ها باشد، هلال احمر، کمیته ملی المپیک، سازمان تامین اجتماعی و ...) نهادهای انقلابی، شرکت‌های دولتی (شرکت‌هایی که بیش از 50 درضد سرمایه آنها متعلق به دولت است) و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی، مکلف هستند انتشار آگهی‌های خود را صرفاً از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سفارش دهند. این وزارت خانه نیز با در نظر گرفتن اهداف مورد نظر از انتشار آگهی، اهداف و موضوع فعالیت دستگاه‌ها، نوع مخاطبان، میزان فراگیری انتشار، عدالت و عدم تبعیض ناروا، در حمایت از رسانه‌ها و رتبه نشریات، آگهی‌های مذکور را توزیع می‌کند.

بر اساس ماده 12 دستگاه‌ها می‌توانند آگهی خود را از طریق اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، به خبرگزاری‌ها یا پایگاه‌های خبری دارای مجوز سفارش دهند. در این صورت، براساس جدول و نرخنامه‌ای که تعیین شده، مبلغ آن را محاسبه و پرداخت می‌کنند.

بر اساس این دستور العمل، در خلخال نیز دستگاهها می توانند آگهی خود را از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال سفارش داده و برای درج در سایت خلخالیم، در اختیار ما قرار دهند.

 

برای مطالعه متن کامل دستور العمل بر روی لینک زیر کلیک کنید

دستور العمل اجرایی توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f1294

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: