نشست خبری نمایش " شاه اسماعیل " به کارگردانی "غریب منوچهری" روز دوشنبه( ۱۴۰۲/۵/۳۰) در تالار فدک اردبیل برگزار شد. در این نشست کارگردان، نویسنده و عوامل و بازیگران این نمایش حضور داشتند.

به گزارش خلخالیم،  در آغاز این نشست منوچهری کارگردان نمایش توضیح داد : این نمایش چندین بار اجرا شده و در چهل و یکمین جشنواره تئاتر بین‌المللی فجر مورد تحسین واقع شده و حائز سه جایزه ، مقام اول بازیگری مرد، مقام اول طراحی لباس و مقام سوم نویسندگی شده است.

وی افزود : این نمایش در ده شب از اول شهریور تا دهم اجرا خواهد داشت که در صورت استقبال این مدت قابل تمدید خواهد بود و نیز مهمانانی از کشورهای آذربایجان و ترکیه هم دعوت شده‌اند که در سالن اجرا حضور خواهند داشت.

در ادامه علی حسن‌زاده نویسنده متن نمایش با اشاره به وجود دو دیدگاه مثبت و منفی نسبت به شخصیت " شاه اسماعیل " اذعان نمود که شخصیت تاریخی ، مذهبی ، ادبی و هنری " شاه اسماعیل" جزو مفاخر و باعث عزت ملی بوده است.

وی افزود : "شاه اسماعیل" دارای ویژگی‌های منحصر بفرد بوده  و جزو استثنائات شاهان تاریخ ایران می‌باشد و در تاریخ مورد اغراق و تهمت‌های بسیاری واقع شده که در این نمایش سعی شده است نسبت به این نگاهها تعدیل صورت پذیرد.

حسن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎زاده بیان کرد:‎‎‎‎‎ در آینده این نمایش به زبان ترکی نیز به اجرا در خواهد آمد و فرشید سلامت بازیگر نقش "شاه اسماعیل" در ادامه به ارائه توضیحاتی در مورد مشکلات کار هنری به ویژه تئاتر در استان اردبیل پرداخت.

موسیقی این نمایش توسط یاشار هاشمی آهنگسازی و تنظیم شده است و دارای حال و هوای صوفی‌گری می‌باشد.

اجرا در یک پرده به مدت تقریبا ۷۰ دقیقه خواهد بود.

بلیط‌فروشی از طریق سایت فروش بلیط  tiwall.com انجام می‌گیرد.

لازم به ذکر است که مجید برجعلیزاده از هنرمندان با سابقه خلخال نیز در این نمایش حضور داشته و ایفای نقش می‌نماید.موسیقی این نمایش توسط یاشار هاشمی آهنگسازی و تنظیم شده است و دارای حال و هوای صوفی‌گری می‌باشد.

 

 

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/b59a7

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: