فرماندار خلخال گفت: در ۱۰ روز گذشته ده‌ها واحد صنفی تخلف و چند باشگاه ورزشی که پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت نکرده و یا در ساعات ممنوعه خارج از ساعت ۱۸ عصر به فعالیت‌های صنفی و ورزشی ادامه می‌دادند، پلمب و تعطیل شد.

به گزارش خلخالیم فریدون بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در حالی که وضعیت کرونا در خلخال از ۲ هفته پیش قرمز شده و وارد سومین روز از هفته سوم با همان وضعیت قرمز ۲ هفته پیش شده‌ایم آمار ابتلا به کرونا در این شهرستان ثابت است.

وی اظهارداشت: در کنار تلاش کارکنان بیمارستان برای درمان و بهبود بیماران کرونایی ، همت مسوولان درگیر با مقابله با کرونا در خلخال صرف پیشگیری از حضور غیرضروری مردم در بیرون از خانه و افزایش محدودیت‌های اجتماعی برای کنترل بیماری و قطع زنجیره کرونا می‌شود.

بابایی گفت: برخی از واحدهای صنفی بی‌تفاوت به بحران کرونا همچنان به تخلفات بهداشتی در بی‌توجهی به رعایت موارد پیشگیرانه از این بیماری و توقف فعالیت‌های صنفی پس از ساعات ممنوعه اعلام شده ادامه می‌دهند.

او با بیان اینکه برای کاهش آمار ابتلا و فوت ناشی از کرونا در خلخال با استفاده از راهکارهای مختلف از جمله افزایش شدت برخورد با واحدهای صنفی متخلف و همچنین هشدار به مردم برای پرهیز از بیرون آمدن‌های غیرضروری از خانه افزایش یافته است، افزود: ۱۸ بیمار کرونایی در بیمارستان خلخال بستری هستند که این آمار با اوج شیوع بیماری کرونا در خلخال که ۲۲ نفر در یکی از روزهای تابستان امسال ثبت شده ، فاصله دارد.

رییس ستاد قرارگاه زیستی مقابله با کرونای خلخال گفت: ضمن پرهیز از ایجاد وحشت در بین مردم در تلاش هستیم تا با اعلام بحران‌های ناشی از بی‌توجهی به عوامل پیشگیرانه از کرونا آحاد مختلف جامعه را از پیامدهای ناشی از بروز بحران کرونا در جامعه این شهرستان و با توجه به محدودیت امکانات درمانی در تنها بیمارستان منطقه آگاه کنیم.

وی اظهارداشت: بر اساس گزارش‌های دریافتی از مطب‌های پزشکان بخش خصوصی برخی از این پزشکان بدون معاینه بیماران خود با اکتفا به مشاهده ظاهری بیمار از راه دور اقدام به اظهارنظر در خصوصی ابتلا به کرونا بیماران خود می‌کنند که این چنین اعمالی موجب ایجاد وحشت در بین بیماران غیرکرونایی و دامن زدن به بحران کرونا می‌شود.

فرماندار خلخال افزود: باید همه مردم زندگی در کنار کرونا را به عنوان یکی از عادت‌های زندگی خود قبول کرده و تا زمانی که راهکار مطمئنی برای مصونیت از ابتلا به این بیماری پیدا نشده با کرونا زندگی در عین حال از انجام اعمالی که موجب  ابتلا به این ویروس می‌شود، پرهیز کنند.

وی گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۵۰ نفر مشکوک به کرونا به مراکز سرپایی ۱۶ و ۲۴ ساعته خلخال مراجعه کرده و هزار و ۸۰۲ نفر به بیمارستان این شهر مراجعه و تعداد ۴۷۸ نفر نیز بستری شدند.

رییس شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال اظهارداشت: در این مدت از مجموع هزار و ۹۵۶ نفر نمونه‌گیری از موارد مشکوک به کرونا در این شهرستان ۸۷۵ نفر موارد مثبت قطعی و تعداد کل موارد منفی نیز هزار و ۹۶ نفر بوده است.

فرماندار خلخال با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار کرونایی در بیمارستان خلخال فوت کرده است، افزود: تعداد کل مراقبت و پیگیری بیماران مشکوک و قطعی کرونا از زمان شیوع این بیماری در این منطقه چهار هزار و ۲۳۱ نفر بوده و از مجموع  ۸۱ نفر کل فوتی مشکوک و قطعی این شهرستان جواب آزمایش ۶۰ نفر مثبت ، ۲۰ نفر منفی و علت فوت یک نفر نیز نامشخص است.

 لینک کوتاه: khalkhalim.com/c9642

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: