تهیه روغن مایع و جامد همچنان برای مصرف کنندگان در خلخال به یک معضل، و کمبود آن در شهر به یک عادت تبدیل شده است.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر با تعدادی از خرده فروشی‌ها و مصرف کنندگان صحبت کردیم و از آنها در مورد نحوه توزیع و فروش روغن پرسیدیم.

خرده فروشی در گفتگو با خلخالیم، ادعا می‌کرد که توزیع کنندگان عمده، روغن را به تنهایی به ما نمی فروشند و برای خرید روغن مجبور هستیم در کنار آن یک سری اجناس دیگر از جمله رب و کنسرو ماهی و آدامس و .... هم بخریم. این اقدام برخی عمده فروش‌ها به نوعی فروش اجباری محصول، خلاف مقررات بوده و تخلف محسوب می‌شود.

خرده فروشی دیگری با تایید این اقدام برخی عمده فروشی ها به خبرنگار خلخالیم گفت : ما که مجبوریم روغن را به همراه سایر اقلام تهیه کنیم، یا باید ما هم به مشتری‌ها اجبار کنیم که در کنار روغن، کنسرو و رب گوجه فرنگی و .... بخرند که در بسیاری مواقع نمی توانیم از مشتریان خود بخواهیم و یا باید اجناسی را که به اجبار خریدیم در مغازه انباشت کنیم که در هر حال به ضرر ما تمام می‌شود.

شهروند مصرف کننده ای هم در گفتگو با خلخالیم، به کمبود روغن مایع سرخ کردنی در شهر اشاره کرد و گفت: مجبوریم از روغن پخت و پز استفاده کنیم و به هر مغازه‌ای که مراجعه می کنیم یا روغن سرخ کردنی نیست یا در کنار روغن باید اقلام دیگری هم بخریم که نیاز نداریم و این اصلا به صرفه نیست.

مصرف کننده ای دیگر هم به خلخالیم گفت: کار به جایی رسیده که دیگر برایمان برند و کیفیت روغن مهم نیست، فقط روغن موجود باشد که بتوانیم تهیه کنیم.

برخی نانوایی‌ها هم که اقدام به پخت نان‌های روغنی سوغات خلخال میکنند، گله‌مند بودند که روغن‌های جامد ۱۷ کیلویی را که قبلا بصورت عمده خریداری می کردند، این روزها به تعداد و قیمت‌های باورنکردنی به سختی تهیه می کنند.

مردم و اصناف در گفتگو با خلخالیم از مسئولین و متولیان شهرستانی و استانی خواستار پیگیری موضوع و پیدا کردن منشأ و دلیل اصلی این بی سامانی‌ها در بازار روغن مایع بودند.

به گفته آنان نظارت دقیق بر توزیع کنندگان و نمایندگان کارخانه‌های روغن، می‌تواند گره معضلات روغن مابع در خلخال را باز کند.

خبرنگار: محمدعلی کریمی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a6a86

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: