جناب آقای استاندار، از بدو حضور شما در اردبیل و سکانداری استانداری، توجه و تعدد مسافرت‌های شما به شهرستان خلخال و بازدید از پروژه‌های خلخال، امیدواری را به دل اهالی این خطه از استان اردبیل سرازیر کرد.

خلخالیم، صالح غریبی سجهرود / با سلام خدمت استاندار محترم استان اردبیل جناب مهندس بهنامجو و با عرض تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر خدمت جنابعالی و مردم بزرگوار ایران؛ جناب اقای استاندار دهه مبارک فجر امسال و به نوعی دهه افتتاح و کلنگ زنی پروژه ها هم در حال گذر است؛ در مورد افتتاح و کلنگ زنی پروژه های خلخال چی خبر؟؟

در شهرستان خلخال پروژه هایی هستند که سالهاست مردم چشم انتظار اتمام این پروژه ها هستند؛ در سالگرد ۴۲ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، مردم شهرستان خلخال هنوز در انتظار اتمام پروژه‌هایی هستند که از مطالبات اولیه مردم در منطقه بوده و بعنوان زیرساخت‌های توسعه سالهاست که مطرح هستند و همچنان این وعده‌ها از سالی به سال دیگر منتقل می شوند و دریغ از افتتاح و بهره برداری از آنها! و معدود پروژه‌هایی که در این سالها مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفته اند، پروژه‌هایی بوده اند که با همت و تلاش بخش خصوصی و آنهم با مشقات و مشکلات متعدد و با پشتکار و همت این بخش به سرانجام رسیده اند.

لیست پروژه های نیمه تمام شهرستان خلخال به اختصار به خدمت جنابعالی میرسد:
۱- محور کلور درام از پروژه خلخال طارم منجیل که از سال ۸۹ شروع شده، است کل طول پروژه در حوزه خلخال ۳۷ کیلومتر میباشد در طول ۱۰ سال هر سال یک کیلومتر آماده میشد الان باید ۱۰ کیلومتر آماده میشد، هنوز نه پیمانکار آسفالتش مشخص شده و نه تکلیف معارضین مسیر مشخص است در حالی که پروژه‌هایی که در سایر نقاط استان و همزمان با کلوردرام شروع شده بودند به بهره برداری رسیده و در حال برنامه ریزی جهت چهاربانده شدن هستند.

۲- پروژه ۱۳ کیلومتری سرچم هشجین از دولت قبلی شروع شده و عمر دولت فعلی در حال اتمام هست جاده سرچم اردبیل بعد از افتتاح و بهره برداری در قطعه های متعدد ۴ بانده میشود ولی هنوز که هنوز است جاده ۱۳ کیلومتر دسترسی اهالی شریف هشجین به این جاده بلاتکلیف است.

۳- کمربندی جنوبی خلخال که ادامه فاز ۴ جاده خلخال- فیروزآباد بوده و دارای ردیف اعتبار ملی است؛ پیمانکار قبلی در سال ۹۸ خلع ید و پیمانکار جدید از اول امسال با جدیت شروع به کار کرد و با وجود فعالیت خوب پیمانکار جدید، متاسفانه امسال اعتباری به این پروژه تخصیص نیافت و این در حالیست که برای یک پروژه کمربندی در یکی از شهرهای استان ۱۵۰ میلیارد تومان اضافه تخصیص می دهند تا فقط شکل و قیافه پل روی این کمربندی به جاذبه گردشگری تبدیل شود ولی ریالی از طلب پیمانکار مشغول در مسیر کمربنی خلخال با وجود وعده‌های داده شده پرداخت نمی شود، در حالی که از شروع کمربندی خلخال بیش از یک دهه میگذرد.

۴- تونل جاده خلخال اسالم که مردم شهرستان خلخال سالهاست برای نجات از کولاک و بوران گردنه الماس خواهان اجرایی شدن تونل هستند و سالها پیگیری شده مطالعه شده در بهمن 98 به علت بارش برف و کولاک جناب دکتر نوبخت و جنابعالی عملیاتی شدن تونل الماس را با بودجه ۲۰ میلیاردی به مردم خلخال نوید دادید بعد از یکسال هنوز مردم شهرستان خلخال در انتظار عملی شدن قولهای شما در مورد تونل الماس هستند.

۵- تله سیژه پیست اسکی اندبیل بعنوان زیباترین پیست جنگلی ایران، بعد از سالها و قولهای جنابعالی هنوز بلاتکلیف است؛ و اهالی از بابت توانایی پیمانکار مربوطه در به ثمر نشاندن این پروژه مردد هستند؛ مردم شهرستان خلخال چند سال باید چشم به راه عملیاتی شدن تله سیژ اندبیل باشند؟

۶- جناب استاندار در سال ۹۸ جنابعالی در مورد راه اندازی کارخانه فروسیلیس در شهرستان خلخال با سرمایه چند هزار میلیاردی بخش خصوصی برای اشتغال جوانان صحبت کردید، قرار داد مربوطه در هتل لاله تهران امضاء شد و قولهای دادید که بزودی عملیاتی میشود و ... ، بعد از یکسال هنوز هیچ خبری نشده جوانان بی کار شهرستان خلخال چشم به راه وعده‌ها هستند.

۷- جناب استاندار مردم شهرستان خلخال چند سال دیگر باید منتظر اتمام پل معلق ازناو باشند، پلهای معلق به پلهای شیشه‌ای ارتقا یافتند در شهرستان خلخال هنوز در انتظار پل معلق هستند

جناب استاندار :
سد شهید پستی هشجین بلاتکلیف
راه شال ماجولان ماسوله ناقص افتتاح شده است
راه شال ماسال بلاتکلیف است
راه خلخال پونل ۶ ماه از سال مسدود است
سدهای معیشتی روستاها بلاتکلیف و ناقص است و هیچگونه اقدامی در جهت مدیریت منابع آبی منطقه خلخال در طی این سالها انجام نشده است.

جاده ارتباطی شهر هشحین به دهستان برندق به دلیل رانش‌های متعدد در حال قطع ارتباط روستاهای خورش رستم جنوبی با شهرستان خلخال و استان می‌باشند، شاخص آسفالت راههای روستاهایی خلخال بسیار پایین است و بسیاری از روستاها آب اشامیدنی مناسبی ندارند و ...

در صورت عدم تامین امکانات اولیه که لازمه زندگی در روستاهاست، اندک مردمی هم که در روستاها زندگی می کنند فرار را بر قرار ترجیح خواهند داد و مهاجرت خواهند کرد؛ جناب استاندار یک بار برای همیشه تکلیف مردم شهرستان خلخال را مشخص کنید آیا پروژه‌های نیمه کاره شهرستان خلخال بالاخره به اتمام خواهد رسید؟

جناب آقای استاندار، اهالی شریف و مظلوم خلخال چیز زیادی از شما نمی خواهند، و انتظار هیچ مگاپروژ‌ه ای! (به قول بعضی‌ها) هم ندارند؛ شاید مطالبات مطرح شده اهالی خلخال در این مطلب آنقدر سطح پایین و ابتدایی باشد که برای بسیاری از هم وطنان ما در استان‌های توسعه یافته، خنده دار و چه بسا تعجب آور باشد ولی ما اهالی این شهرستان با وجود داشتن منابع غنی خدادادی، بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور و با اهداء بیش از ۵۰۰ شهید و جانباز و ایثارگر، همچنان چشم انتظار افتتاح حداقل‌های زیرساخت‌های اولیه توسعه و آبادانی هستیم.

جناب آقای استاندار، از بدو حضور شما در استان اردبیل، توجه و تعدد مسافرت‌های شما به شهرستان خلخال و بازدید از پروژه‌های خلخال، امیدواری را به دل اهالی این خطه از استان اردبیل سرازیر کرد. مردم خلخال با وعده‌های شما زندگی کردند و روز به روز خود را برای روزهای بهتر آماده کردند. ای کاش بخشی از وعده های شما برای خلخال عملی شود تا برای همیشه در دل و جان این مردم ماندگار شوید. مطمئن باشید اهالی خلخال قدرشناس هستند. 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a569a

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: