فرماندار خلخال گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد بستری‌ها در مراکز درمانی هستیم و این روند ناشی از بی‌توجهی بازار و عادی‌انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در بازدید از بازار خلخال افزود: عادی‌انگاری مردم نسبت به شرایط کرونایی و افزایش حضور آنها در بازار برای خریدهای عید احتمال شروع موج جدیدی از کرونا را در این منطقه افزایش داده است.

او گفت: تعداد بسترهای کرونایی امروز خلخال به ۲۳ نفر رسید که ۶ نفر آنها در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بستری هستند و اگر موارد پیشگیرانه رعایت نشود وضعیت از این هم بدتر و آمار بستری‌ها افزایش خواهد یافت.

وی افزود:  عادی‌انگاری کرونا در آستانه سال نو ،سفرهای غیرضروری و حضور مستمر مردم در بازار وضعیت این شهرستان را از لحاظ سطح درگیری با ویروس کرونا را تغییر داده و قطعا محدودیت‌های اجتماعی افزایش خواهد یافت.

بابایی اظهارکرد: مردم باید در آستانه عید نوروز موارد بهداشتی و پروتکل‌های قرارگاه زیستی را رعایت و از گشت و گذارها، شب‌نشینی‌ و برگزاری جشن‌ها و دورهمی در منازل و میهمانی‌ها پرهیز کنند.

فرماندار خلخال با بیان اینکه با افزایش حضور مردم در واحدهای صنفی میزان بازرسی و رصد بازار خلخال بطور مستمر از سوی گروه‌های بازرسی و نظارت مشترک افزایش یافته است، گفت: این کار با هدف سنجش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و صاحبان واحدهای صنفی و همچنین انجام اقدامات پیشگیرانه بصورت روزانه انجام می‌شود.

او بیان کرد: در بازرسی امروز اعضای قرارگاه زیستی از اماکن صنفی مسیر خیابان امام خمینی خلخال و خیابان‌های منتهی به این مسیر صاحبان ۳۰ واحد صنفی بی‌توجه و کم‌توجه به موراد پیشگیرانه از کرونا تذکر کتبی گرفته و جریمه شدند و یک واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

بخشدار مرکزی خلخال هم از حضور تیم‌های بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در روستاهای این بخش و انجام تست سریع کرونا از اهالی این روستاها خبر داد.

سید عیسی کریم‌پور افزود : از ۲ روز گذشته سه اکیپ پزشکی با تجهیزات امدادی و اورژانسی در خصوص پیشگیری از کرونا وانجام تست ریپید کرونا در روستاهای این بخش مشغول ارایه خدمات‌ پزشکی و درمانی و تست مردم در امر اطمینان از سلامت انان در مقابل با کرونا ویروس  هستند.

وی  اظهار کرد: با حضور و تلاش تیم‌های مراقتی بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل در روستاهای علی آباد، خوجین، اندبیل، مجره و خمس از توابع بخش مرکزی خلخال ۷ بیمار مثبت کرونایی در این روستاها شناسایی و اقدام لازم برای قرنطینه و درمان انها انجام شد .

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e6ee2

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: