رئیس دادگستری خلخال با بیان اختلاف قیمت در این شهرستان با مرکز و دیگر مناطق استان و بالا بودن قیمت ها گفت: تشدید نظارت بر عرضه و قیمت کالا در این شهرستان برای تامین رضایت مردم ضروری است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، علی نباتی روزچهارشنبه در جلسه کمیته نظارت بر فرایند کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی خلخال افزود:  برخورد با دامن‌زنندگان به گرانی در این شهرستان از سوی دستگاه‌های بازرسی ونظارتی منطقه ضرورت دارد .

وی با اشاره به ماه رمضان و افزایش نیاز مردم به کالاهای ضروری و مایحتاج عمومی از جمله روغن نباتی ،شکر ،برنج و گوشت مرغ ؛ افزایش سهم این شهرستان از کالاهای یارانه‌دار را ضروری دانست و بیان کرد: ضعف نظارت بر بازار از جمله عوامل افزایش قیمت برخی از کالاها از جمله میوه در مقایسه با قیمت آن در سایر مناطق استان است.

او بیان کرد: کنترل قیمت برخی از اجناس تولیدی کارخانه‌های مناطق دیگر با درج قیمت بر روی آن از دسترس شهرستان خارج بوده و نیازمند تصمیمات مسئولان در سطح کلان کشوری است ولی افزایش قیمت آن دسته از کالاهایی که در داخل شهرستان و استان اردبیل تولید و به بازار عرضه می شود قابل قبول نیست .

نباتی گفت:در صورت طرح شکوائیه از سوی دستگاه های بازرسی ونظارتی مبنی بر ارایه و ارسال کالا از مرکز استان به این شهرستان  به قیمت گرانتر از نرخ متعارف موضوع از طریق طرح آن در دستگاه قضایی استان اردبیل قابل پیگیری است .

رییس دادگستری خلخال با تاکید بر یکسان بودن نحوه برخورد با تخلفات صنفی در بازار این شهرستان اظهار کرد: تبعیض در برخورد با متخلفان بازار پذیرفته نیست و در هیچ شرایطی از برخورد با متخلفان  اغماضی صورت گیرد.

او با بیان اینکه وظیفه دستگاه قضایی شهرستان نظارت بر نحوه عملکرد مسوولین اجرایی در بحث کنترل بازار وجلوگیری از افزایش قیمت کالاها وخدمات است گفت: قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم از جمله گوشت قرمز، برنج، مرغ و روغن نباید افزایش یافته و همچنین نبایستی تفاوت بین قیمت این اجناس با  نرخ عرضه آن در مرکز استان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه افزایش خودسرانه قیمت برخی از کالاها در خلخال موجب نارضایتی مردم شده ، گفت: دل بستن به افزایش بازرسی‌ها کافی نبوده و ملاک عمل کنترل بازار افزایش پرونده‌های تشکیل شده و ارسالی به اداره تعزیرات حکومتی جهت اعمال قانون و جریمه در زمینه متخلفان بازار است.

 

لینک کوتاه : khalkhalim.com/ff7b5

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: