رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با حل مشکل مالی کارخانه نئوپان این واحد صنعتی بزرگ جنوب استان اردبیل دوباره احیا شده و کارگران به محل کار خود بازمی‌گردند.

به گزارش خلخالیم به نقل ازایرنا ، ناصر عتباتی روز دوشنبه در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در کارخانه نئوپان خلخال افزود: تلاش همه مدیران اجرایی دست‌اندرکار ، مدیران عامل بانک‌ها و تشکیلات قضایی استان حل مشکل نقدینگی این واحد تولیدی بزرگ منطقه و فراهم کردن زمینه اشتغال دوباره کارگران بیکار شده این کارخانه است.

وی اظهارداشت: در کنار تلاش کمیته حمایت قضایی ،تشکیلات قضایی و مدیران اجرایی برای تزریق نقدینگی با استفاده از تسهیلات بانکی و راه‌اندازی این واحد مشکل‌دار انتظار از مالک و مدیرعامل کارخانه نئوپان تلاش برای ادامه کار این واحد با ذخیره‌سازی هیزم ، پرداخت حقوق و مزایای کارگران و کارکنان کارخانه و قاطع بودن در ادامه روند کار تولید ورق نئوپان با پرهیز از بهانه‌تراشی است.

او گفت: در این جلسه برای دریافت تسهیلات ۱۵۰ میلیارد ریالی در نظر گرفته شده برای تامین سرمایه در گردش کارخانه نئوپان خلخال از طریق مکاتبه با بانک مرکزی و صدور مجوز از سوی این بانک تصمیم لازم اتخاذ و مدیرعامل کارخانه متعهد شد که زمینه حضور همه کارگران بیکار شده این واحد تولیدی را به حداکثر رساندن ظرفیت تولید کارخانه و راه‌اندازی بخش‌های تعطیل شده آن فراهم کند.

رییس کل دادگستری استان اردبیل همچنین افزود: دستگاه قضایی استان ضمن حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان دلسوز که دغدغه اشتغال کارگران را دارند، با مدیران واحدهای تولیدی ضعیف و کم‌توجه به تولید برخورد خواهد کرد.

او اظهارداشت: با تعطیل شدن هر واحد تولیدی در استان و بیکار شدن جمعی از کارگران معضل اعتراض کارگران بوجود می‌آید که در صورت بروز چنین معضلاتی مالک واحد تولیدی مقصر شناخته خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تحقق شعار جهش تولید نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاران است که در این راستا دستگاه‌ قضایی از تمامی سرمایه‌گذاری‌های مشروع و قانونی در مناطق مختلف استان حمایت می‌کند.

او بیان کرد: استان اردبیل در مناطق مختلف در حوزه‌هایی همچون گردشگری، صنعت و آب ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه‌ای دارد که باید مورد توجه سرمایه گذاران برای ایحاد اشتغال جوانان و رونق تولید قرار بگیرد.

کارخانه نئوپان خلخال در سال ۹۷ از طریق بنیاد مستضعفین کشور و مالک این کارخانه به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار و هم‌اکنون این واحد تولیدی به علت مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش تعطیل و ۱۵۰ نفر از کارگران آن بیکار شده‌اند.

لینک کوتاه : khalkhalim.com/c47d6

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: