مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: ساختمان تعداد قابل توجهی از مدارس مورد استفاده دانش‌آموزان در این شهرستان کهنه و فرسوده شده و استحکام لازم در برابر حوادث قهری همچون زلزله را ندارند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، رضا محمدی در جلسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز خلخال افزود: در حال حاضر از ۱۳۱ ساختمان مدارس موجود این منطقه تنها ساختمان ۳۷ مدرسه دارای عمر ۲۰ سال و یا زیر آن است.

وی گفت: عمر برخی از ساختمان مدارس مورد استفاده دانش‌آموزان در خلخال بالای ۲۰ تا ۷۵ سال بوده و بیشتر این مدارس بدلیل از دست دادن عمر مفید خود استحکام کافی برای مقابله با حوادثی همچون زمین لرزه را نداشته و اجرای طرح‌های نوسازی ، تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی ساختمان در آنها ضروری بنظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۷ مدرسه ابتدایی ، ۳۲ مدرسه دوره اول متوسطه و ۳۱ مدرسه دوره دوم متوسطه و در اختیار بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموزان منطقه آموزش وپرورش خلخال قرار دارد، اظهارکرد: از ۱۳۱ مدرسه و آموزشگاه موجود این منطقه تنها ساختمان ۱۷ مدرسه تازه احداث شده ، ۲۰ مدرسه نیز عمر زیر ۲۰ سال دارند و مابقی مدارس دارای عمر بالای ۴۰ تا ۷۶ سال هستند.

او تشریح کرد: بدلیل کمبود فضای آموزشی برخی از مدارس خلخال با بیش از ۵۰۰ نفر و با ظرفیت کلاس‌های بیش از ۴۰ دانش‌آموز اداره می‌شوند که وجود این تعداد در یک کلاس با استانداردهای تعریف شده وزارت آموزش و پرورش مغایرت دارد.

محمدی با بیان اینکه به علت وجود شرایط کرونایی حاکم بر جامعه در حال حاضر همه دانش‌آموزان این منطقه از طریق استفاده از فضای مجازی و شبکه آموزشی شاد ادامه تحصیل می‌کنند، افزود: با عادی شدن شرایط جامعه و باز شدن درب مدارس مشکل فرسودگی ساختمان مدارس خلخال همچنان بیش از سال‌های گذشته احساس خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: هرچند دانش‌آموزان در خانه‌های خود و از طریق شبکه آموزشی شاد در حال ادامه تحصیل هستند ولی مدارس باز و معلمان و مدیران موظف به حضور روزانه در این مکان آموزشی بوده و با توجه به وضعیت اعتباری آموزش و پرورش هزینه‌های در نظرگرفته شده سال جاری برای مدارس جوابگوی تامین نیازهای مالی تامین هزینه‌های انرژی و تعمیر و تجهیز مدارس نیست.

او افزود: در حالی که هزینه‌های تامین لوازم بهداشتی مقابله با کرونا به مجموع هزینه‌های مالی و جاری مدارس در سال جاری اضافه شده است ، به علت تعطیل شدن مدارس و عدم حضور دانش‌آموزان و اولیای آنها در مدارس امکان هیچ‌گونه جمع‌آوری کمک‌های مالی و مشارکت‌های اولیا در هیچ کدام از مدارس این منطقه وجود ندارد.

وی اظهارکرد: امکانات کمک آموزشی بیشتر مدارس خلخال همچون دستگاه‌های کپی،رایانه ،پرینتر ، دستگاه چاپ و تکثیر ، امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی فرسوده در هیچ شرایطی کارایی لازم برای انجام کارهای کمک آموزشی را ندارند.

وی تشریح کرد: قدمت بالای بیشتر ساختمان‌های مدارس خلخال و احتمال تخریب آنها همواره مسئولان آموزش و پرورش ، مدیران مدارس و اولیای دانش‌آموزان را از ادامه تحصیل فرزندان در زیر طاق‌های لرزان مدارس قدیمی نگران کرده و حل این مشکل نیازمند توجه جدی مسئولان امر و تخصیص اعتبارات ویژه برای نوسازی و یا مقاوم‌سازی ساختمان مدارس است.

مدیر آموزش و پرورش خلخال افزود: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته در جلسات شورای آموزش و پرورش خلخال پروژه‌های نیمه‌کاره ساختمان هنرستان شهید باهنر و احداث سالن ورزشی مدرسه ناصری همچنان بلاتکلیف است.

وی گفت: بر اساس قول داده شده از سوی مسئولان اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل پروژه نیمه‌کاره رها شده مدرسه شهید نامجو هم‌اکنون در حال تکمیل بوده و کارگاه آموزشی هنرستان شهید مطهری این شهر نیز پس از گذشت بیش از ۱۰ سال از بلاتکلیفی در حال عقد قرارداد با پیمانکار مجری برای تکمیل است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d3a5c

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: