مدیرآموزش و پرورش خلخال گفت: با ایجاد زیرساخت‌های آموزش فضای مجازی ، ۹۴ درصد از مجموع دانش‌آموزان این شهرستان در شبکه آموزشی شاد فعال بوده و از برنامه‌های آموزشی آن بهره می‌برند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، رضا محمدی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: هم‌اکنون شاخص میانگین عضویت دانش‌آموزان منطقه آموزش و پرورش خلخال در شبکه آموزشی شاد از میانگین استانی بالاتر است.

او اظهارکرد: زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق روستایی تقویت و امکانات تحصیلی موردنیاز دانش‌آموزان محروم برای استفاده از برنامه‌های آموزشی فضای مجازی فراهم شده و آمار دانش‌آموزان فعال در شبکه آموزشی شاد نسبت به اوایل سال تحصیلی بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار و ۱۲۶ دانش‌آموز منطقه آموزش و پرورش خلخال در ۱۳۱ مدرسه و ۳۶۷ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در ۲۶ مرکز در سال تحصیلی جاری مشغول تحصیل هستند، گفت: دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی تنها از طریق استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه آموزشی شاد ادامه تحصیل می‌کنند.

او افزود: با استفاده از ظرفیت و کمک خیرین ، مدیران و معلمان مدارس از آغاز سال تحصیلی جاری برای ۲۶۰ نفر از دانش‌آموزان بی‌بضاعت گوشی تلفن همراه هوشمند و یا تبلت با صرف هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد ریال تامین شد.

وی با بیان اینکه در آغاز سال تحصیلی جاری هزار دانش‌آموز فاقد امکانات تحصیلی فضای مجازی در خلخال شناسایی شدند، گفت: در حالی که در ابتدای سال تحصیلی تعداد دانش‌آموزان فاقد امکانات تحصیلی در فضای مجازی ۱۰ درصد از مجموع دانش‌آموزان این منطقه بود با توزیع گوشی و تبلت هوشمند این آمار به هفت درصد کاهش یافته است.

محمدی اظهارکرد: شیوع ویروس کرونا و ادامه تحصیل دانش‌آموزان در فضای مجازی برغم محدودیت برای حضور دانش‌آموزان در مدارس و برنامه‌های فرهنگی ، تربیتی ، پرورشی و ورزشی مانع از اجرای برنامه‌های مدون پرورشی در گستره فضای مجازی وشبکه آموزشی شاد نشد.

او راهیابی ۸۵ نفر از دانش‌آموزان این منطقه به مسابقات قرآن ، عترت و نماز استان اردبیل ، کسب رتبه نخست جشنواره کارافرینی استان اردبیل ،کسب چهار رتبه برتر پرسش مهر و گفتمان‌های دینی ، برگزاری مجازی اردو و کاروان راهیان نور، کسب رتبه برتر ۱۱ اثر دانش‌آموزی و کسب رتبه دوم بسکتبال دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه را از فعالیت‌های انجام شده با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه آموزشی شاد ذکر کرد.

 

لینک کوتاه : khalkhalim.com/e81e1

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: