فرماندار خلخال گفت: با توجه به احتمال ادامه روند شرایط کرونایی در جامعه آموزش و پرورش برای فراهم کردن امکانات مورد نیاز تحصیل غیرحضوری دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده تلاش کند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ،فریدون بابایی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: هیچ تضمینی برای توقف روند کرونا در کشور و بازگشت به شرایط عادی جامعه وجود ندارد.

وی اظهارداشت: تامین زیرساخت‌های اینترنتی در مناطق روستایی و فاقد اینترنت ،رفع نواقص نقاط کور در داخل شهر خلخال از سوی شرکت مخابرات ،تهیه گوشی‌های تلفن همراه اندروید برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت ، رفع عیب و نواقص سامانه آموزشی شاد ،آموزش دانش‌آموزان برای استفاده از روش تحصیلی غیرحضوری و فضای مجازی همراه با یادگیری مسائل مربوط به مقابله با آسیب فضای مجازی مواردی است که آموزش و پرورش باید نسبت به آن حساس شود تا در جریان وقوع بحران‌هایی همچون بحران کرونا این امکانات مورد استفاده دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل قرار بگیرد.

وی گفت: استفاده از سامانه غیرحضوری آموزشی شاد چندان در روند تحصیلی دانش‌آموزان خلخال تاثیرگذار نبوده و نیاز است که معلمان فعال در دستگاه تعلیم و تربیت این شهرستان نیز با نحوه درست کارکرد با این سیستم آموزشی نوین آموزشی ببینند.

رییس شورای آموزش و پرورش خلخال بر پرداخت به موقع حقوق بیمه و مزایای شغلی معلمان شاغل در مدارس غیردولتی این شهرستان تاکید کرد و افزود: تعطیلی ناشی از شیوع بیماری کرونا در مدارس دولتی و غیردولتی نباید بهانه‌ای برای امتناع  از پرداخت حقوق شاغلان در مدارس غیردولتی از سوی متصدیان و صاحبان این اماکن بخش خصوصی باشد.

بابایی با اشاره به حساسیت موضوع صدور مجوز برای راه‌اندازی مدارس غیردولتی و تاکید بر افزایش نظارت بر نحوه فعالیت این گونه مدارس اظهارکرد: در صدور مجوز راه‌اندازی مدارس غیردولتی سنجش سطح استحکام بنا ،تناسب فضای ساختمان مدارس با فضاهای آموزشی همچنین توجه به مسائل تربیتی مورد تاکید است.

او گفت: علاوه بر دقت و نظارت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل بر استحکام بنای ساختمان‌های مورد استفاده برای فضای آموزشی غیردولتی وضعیت ترافیکی ، موضوع برخورداری مدرسه از فضای لازم هوا خوری و محوطه زنگ تنفس دانش‌آموزان و همچنین کاربری محل مدرسه مورد ارزیابی قرار گرفته تا ساختمان‌هایی که کاربری مسکونی دارند به هیچ عنوان مورد استفاده فضای آموزشی و یا مدرسه قرار نگیرند.

 

لینک کوتاه : khalkhalim.com/b6444

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: