نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از دادن وعده‌های دروغ خودداری کنند چرا که این کار توهین به شعور مردم است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا،  آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل وعده‌های خارج از توان را خیانت و نفاق دانست و افزود: کاندیدا در مقام وعده می‌گوید بخش شما را شهر می‌کنم، برای شما سد می‌سازم ، کارخانه می‌دهم . فرزندان شما را استخدام می‌کنم ، وزیر را به این منطقه می‌آورم . معوقات بانکی شما را مورد عفو قرار می‌دهم، برای شما دانشگاه می‌آورم ، برای محله شما سالن ورزشی می‌زنم ،بدهی‌های مالیاتی شما را صفر می‌کنم و به شما مسئولیت می‌دهم در حالی هیچکدام در اختیار آنها نیست. 

وی اظهار داشت: معنی این وعده‌ها اگر درست باشد، این است که آن کاندیدا کار اصلی را که تصویب قانون مترقی و مطالبه برای دستیابی به قانون برتر است را رها کرده و تبدیل می‌شود به دلال و اگر این وعده‌ها دروغ باشد به گناه کبیره افتاده است.

عاملی افزود: وقتی کاندیدا به مردم دروغ می‌گوید معلوم می شود قصد خلف وعده دارد و خلف وعده خود گناه قطعی دیگری است. 

وی بیان کرد: حاصل اینکه کاندیدا نباید وعده بدهد این است اگر قادر نباشد شیاد ، کلا هبردار، حقه باز و شیطان است و اگر قادر است خود را مدیون می‌کند و کسی که خود را مدیون می‌کند حریت ندارد و  فردا ملت را هم مدیون می‌کند و قطعا فردا از جیب ملت می‌دزدد. 

امام جمعه اردبیل گفت: من از اهالی استان مصرا می‌خواهم تا نگاه کنند ،هر نماینده که بیشترین عزل و نصب را کرده و بیشترین اعوان و انصار را در بین مسئولان دارد به او رای ندهند و الا به خدا، پیامبر و خون شهدا خیانت کرده‌اید.

عاملی در ادامه سخنانش افزود: شأن و شرف یک ملت و نمره و قیمت آن بسته به اموری است که انقلاب اسلامی در حد اعلی آنها را برای ملت ما و کشور ما هدیه کرده است.

 وی در بیان این امور و شاخصه ها گفت: نخستین شاخصه در تقدم یک ملت، داشتن نهضت علمی، پیشرفت‌های علمی، ارتقای بنیه علمی کشور و سهیم شدن در تولید دانش جهانی و شاخصه دوم دموکراسی حقیفی است؛ نه استبداد و نه دموکراسی مهارشده که بگویند مشروعیت حکومت به رأی صندوق نیست بلکه به سوگیری بین المللی است اگر با ما هستی مشروع هستی و الا سهمی از مشروعیت نداری.

امام جمعه اردبیل شرکت در انتخابات را یک تکلیف و وظیفه عمومی دانست و از مردم خواست در راهپیمایی ۲۲ بهمن و سپس در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی  بصورت پرشور و گسترده شرکت کنند. 

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: