دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: آمار پرونده‌های مربوط به تخلفات زیستی در این شهرستان در ۹ ماه امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل افزایش یافت.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، آرش جعفری در دوره آموزشی ضابطین دادگستری برای محیط‌بانان شهرستان‌های خلخال و کوثر افزود: با هدف افزایش اقدامات مربوط به حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش منطقه پرونده‌های ارجاع شده از اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان بدون وقت قبلی رسیدگی و احکام قضایی نیز در سریع‌ترین زمان صادر می‌شود.

وی اظهارکرد: افزایش سطح اقدامات مربوط به حفاظت از مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در سطح منطقه ضمن کاهش سطح تخلفات زیست محیطی و شکار غیرمجاز و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست زمینه ارتقای شاخص‌های زیست محیطی را در این منطقه فراهم کرده است.

وی گفت: در حالی که صدور احکام قضایی برای پرونده‌های شکار غیرمجاز در سریع‌ترین زمان صورت می‌گیرد و برغم زمان‌بر بودن رسیدگی و صدور رای و احکام قضایی برای پرونده‌های تصرفات غیرقانونی و تجاوز به عرصه‌های طبیعی، صدور حکم برای این گونه پرونده‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

در این دوره آموزشی که به منظور آشنایی بیشتر محیط‌بانان با قوانین ، مقررات و ضوابط قضایی برگزار شد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: در حالی که در سال گذشته مجموع پرونده‌های قضایی ارجاع شده به دادسرا و دادگستری خلخال ۵۰ مورد بوده در ۹ ماه امسال ۴۶ پرونده قضایی مربوط به تخلفات زیست محیطی و شکار غیرمجاز تشکیل شده است.

مهدی کسایی با بیان اینکه محیط‌بانان ضابطین خاص دادگستری محسوب می‌شوند و باید در بخش‌های مختلف در زمینه حفاظت و بهسازی محیط زیست، قوانین شکار و صید، آلودگی‌های زیست محیطی و تخریب زیستگاه‌ها آموزش‌های لازم را با قوانین جدید فرا بگیرند، از همکاری دادستان خلخال در برگزاری این دوره آموزشی تقدیر کرد.

شهرستان‌های خلخال و کوثر بیش از ۱۱۷ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت و شکار ممنوع و اثر طبیعی ملی دارند که با تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان در چهار پاسگاه محیط‌بانی برندق ، لرد ، سوسهاب و مشکول حراست و حفاظت می‌شود.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/bf8d0

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: