چند سالی است که روزانه صف کامیون‌های گیلانی که از ماسه شویی‌های خلخال و کوثر، ماسه به سمت گیلان حمل می کنند، شبانه روز جاده های کوثر- خلخال و خلخال- گیلان را به تسخیر خود درآورده‌اند.

از نیمه های شب غرش این کامیون‌ها که از شهرهای گیلان جهت بردن ماسه وارد شهر می شوند و تردد آنها در داخل خلخال به ویژه خیابان سی متری آرامش شبانه را از همشهریان سلب نموده است.

در یک نگاه می توان گفت غالبا ماسه مورد نیاز برای ساخت و ساز در کل منطقه غرب گیلان را ماسه شویی‌های خلخال و کوثر تامین می کنند. کل جاده‌ها و اقدامات عمرانی اداره راه و شهرداری صرف بازسازی جاده هایی می شود که برخی مواقع بعلت اضافه بار کامیون‌ها به این وضع دچار می‌شوند.

این میان آنچه نصیب دولت و ملت است تخریب سریع جاده و خیابانها ، تخریب محصولات کشاورزی و صدمه به زنبورداری و دامداری و ایجاد اختلال و خطرات گسترده در سطح جاده ها و حتی در داخل شهر برای همشهریانم و تحمیل خسارات گسترده به دولت است.

رئیس محترم اداره راه خلخال، روکش جاده خلخال و کوثر چقدر هزینه داشت ؟ آیا غیر از این است که عمده استفاده از آن مختص حمل شن و ماسه به مقصد گیلان است.

می دانید درشبانه روز چند کامیون به ماسه شویی‌های خلخال تردد دارند؟ آیا تولید کنندگان شن و ماسه مشارکت مالی هر چند ناچیز در مرمت جاده ها دارند؟ اصلا اینها چقدر عوارض و مالیات می دهند؟ اداره محترم دارایی آیا اطلاعی از درآمد دقیق این واحدها دارد؟

حرف حساب اینکه وقتی می بینیم که تاسیسات و امکانات عمومی و شخصی این شهرستان فدای مال اندوزی عده معدودی و ایجاد عمران و آبادی در استان دیگری می شود این سوال پیش می آید که آیا این تولید کنندگان محترم شن و ماسه غیر از آن مبلغ بسیار ناچیزی که موقع اخذ جواز بهره برداری گرفته اند تکلیف دیگری در قبال دولت و مردم ندارند؟

آیا نباید در تامین هزینه راهداری سهمی بر عهده آنها گذاشته شود؟ آیا بر میزان تناژی که بار کامیونها می کنند ارگانی هست که نظارت کند؟

چرا باید کارگران شهرداری ما هر روز شن و ماسه سر ریخته شده از این کامیونها را جارو کنند؟ این هزینه ها که بر شهرداری تحمیل می شود مسوولیت‌اش با کیست ؟

روکش آسفالت جاده‌های خلخال و کوثر هنوز سه ماه نمی شود ترمیم شده، به واسطه تردد این حجم از کامیون حامل ماسه به مقصد گیلان دوباره در حال تخریب است.

ستون کامیونهای گیلانی که ساعت سه بعد از نصف شب سکوت و آرامش همشهریانم در خیابان سی متری را با سر و صدای مهیب بر هم می زنند و در حال حرکت به سمت ماسه شویی هستند آیا احدی از مسوولین پیدا می شود که صدای اعتراض همشهریان را بشنود؟

و حرف آخر اینکه آیا مسئولیت تأمین شن و ماسه کل ابنیات استان گیلان بر عهده ما گذاشته شده است؟؟؟!!!

 

نویسنده: مهرداد رستمی علی آباد

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f6de1

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: