رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: در ادامه اجرای طرح مدیریت منطقه حفاظت شده آق‌داغ این شهرستان، مرزهای این منطقه نشانه‌گذاری و محصور خواهد شد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، مهدی کسایی افزود: امسال در فاز اول اجرای این طرح، محدوده شمالی این منطقه از اراضی روستای خمس تا روستای بفراجرد در بخش مرکزی این شهرستان  با بررسی وضعیت زیستگاه های موجود و حیات وحش منطقه با نصب بنچ مارک و میله‌گذاری اجرایی می‌شود. 

وی بیان کرد: با توجه به ارزش زیست محیطی  اراضی واقع در داخل مناطق تحت مدیریت بخصوص اراضی منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال، جهت جلوگیری از هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو و فرصت طلب، اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ثبیت مرزهای مناطق تحت مدیریت را در اولویت‌کاری خود قرار داده است.

کسائی اضافه کرد: در فاز اول تثبیت مرز منطقه نصب علایم بنچ مارک و میله‌گذاری به طول ۱۳ کیلومتر و با نصب  تعداد ۳۰ بلوک در محدوده شمالی منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال اجرا خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: طرح جامع مدیریت منطقه آق‌داغ خلخال از سال گذشته  عملیاتی و بسیاری از پروژه‌ها و برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این طرح پارسال  و امسال اجرایی شده است.

وی اظهارکرد:  مدیر و مسئول منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال سال گذشته معرفی شده و زیرنظر مدیریت اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در ارتقای سطح حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی و وحوش منطقه فعالیت می‌کند.

وی از منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال به عنوان غنی‌ترین منطقه و زیستگاه وحوش استان اردبیل یاد کرد و گفت: با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده و افزایش اقدامات پیشگیرانه از شکار و تجاوز به عرصه‌های طبیعی برنامه‌های مختلفی برای معرفی جاذبه‌های طبیعی منطقه به گردشگران به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است. این منطقه به دلیل تنوع زیستی و وجود گونه ‌های نادر گیاهی و جانوری مهم ترین منطقه تحت مدیریت استان اردبیل است.

لینک کوتاه:  khalkhalim.com/ce032

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: