معاون توسعه و منابع انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: نتیجه سرشماری وحوش خلخال در آذر ماه امسال حاکی از افزایش ۱۳ درصدی جمعیت وحوش علف خوار این شهرستان است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، فرهاد ابراهیمی در آئین معارفه رییس جدید اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: با نهادینه شدن فرهنگ حفظ و صیانت از محیط زیست در خلخال و کاهش شکار، جمعیت حیات وحش این منطقه بخصوص علف‌خواران و پستانداران در سطح مناطق حفاظت شده منطقه بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

وی افزود: تلاش‌ محیط‌بانان تلاشگر و همراهی بسیار خوب مردم منطقه در حفاظت از حیات وحش و عرصه‌های طبیعی و زیستگاه‌های وحوش موجب افزایش جمعیت وحوش در مناطق حفاظت شده بویژه جمعیت کل و بز شده است.

وی اظهار کرد: مشاهده حیوانات وحشی و نادری همچون پلنگ در جوار محیط‌های انسانی و در عمق ۱۳ کیلومتری منطقه حفاظت شده آق‌داغ حاکی از وجود فرهنگ غنی حفاظت از محیط زیست در بین مردم است.

وی از کاهش ۵۰ درصدی نیروی انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: در حال حاضر نیروی انسانی شاغل در مرکز و شهرستان‌های این اداره کل از ۲۹۲ نقر سابق به ۱۶۰ نفر رسیده است.

ابراهیمی بیان کرد: با وجود  تلاش‌های صورت گرفته برای تامین نیروی انسانی جهت ارتقا سطح حفاظت از زیست‌گاه‌های منطقه در سال جاری ۶ نفر نیروی جدید جذب اداره کل حفاظت محیط زیت استان اردبیل می‌شود که سه نفر از  آنها در استخدام اداره حفاظت محیط زیست خلخال خواهند بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین وسعت مناطق حفاظت شده استان اردبیل در خلخال واقع شده و نگهداری و حفاظت از حیات وحش مطقه‌ای با وسعت بیش از ۹۰ هزار هکتار نیازمند افزایش نیروی انسانی وامکانات خودرویی است ، اظهار کرد: از ۱۶ نیروی انسانی که مجوزاستخدام آن برابر برنامه ششم توسعه اخذ شده هشت نفر به جمع نیروی انسانی موجود شهرستان خلخال اضافه خواهد شد. 

سرپرست فرمانداری خلخال نیز در این نشست گفت: نوع نگرش مدیریت حفاظت محیط زیست استان اردبیل به سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در این شهرستان مثبت و تسهیل‌گر بوده است.

سید جواد یحیی زاده افزود: آموزش‌های ارائه شده از سوی محیط‌بانان منطقه به اهالی روستاهای واقع در منطقه حفاظت شده کمک بزرگی به حفظ حیات وحش منطقه و آشتی مردم با طبیعت است.

در این مراسم نعمت اله جوانمردی به عنوان سرپرست جدید اداره حفاظت محیط زیست خلخال معرفی و از تلاش امین شکوری مقدم رییس قبلی این اداره تجلیل شد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c3eb3

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: