سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: امسال ۲۷ قبضه سلاح شکاری قاچاق ساچمه‌زنی و گلوله‌زنی کشتار وحوش در این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، نعمت‌الله جوانمردی افزود: این سلاح‌های قاچاق و غیرمجاز هنگام حمل و استفاده توسط شکارچیان در مناطق حفاظت شده تحت مدیریت اداره حفاظت محیط زیست و مناطق آزاد این شهرستان کشف و ضبط شده است.

او گفت: افزایش تعامل محیط‌بانان با عوامل فرماندهی نیروی انتظامی و اجرای گشت‌های مشترک در مناطق آزاد و تحت مدیریت از عوامل مهم افزایش کشفیات سلاح شکاری قاچاق در مقایسه با سال گذشته است.

وی استفاده از سلاح‌های قاچاق و غیرمجاز توسط متخلفان شکار را یکی از عوامل تهدید کننده حیات وحش بویژه نسل حیوانات نادر و در معرض انقراض در مناطق آزاد و حفاظت شده این شهرستان دانست.

جوانمردی به افزایش سطح مراقبت از وحوش منطقه پس از بارش‌های سنگین برف در این شهرستان اشاره و اظهارکرد: با بارش‌های سنگین برف آسیب‌پذیری وحوش افزایش یافته و بسیاری از حیونات وحشی برای یافتن غذا به حاشیه راه‌های ارتباطی بین‌شهری و روستایی و یا محیط‌های مجاور سکونت انسانی پناه می‌آورند که همین امر موجب افزایش طمع شکارچیان سودجو و فرصت‌طلب برای شکار حیوانات بی‌پناه شده است.

وی با اشاره به پوشش کامل منطقه از برف و کمبود غذا در شکارگاه‌های آزاد و تحت مدیریت این اداره گفت: برای پیشگیری از شکار حیواناتی که برای یافتن غذا به مناطق مجاور محیط‌های انسانی پناه می‌آورند نیاز است همیاران و دوستداران طبیعت و محیط زیست منطقه با مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی مراتب را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط زیست استان گزارش کنند.    

لینک کوتاه: khalkhalim.com/eb016

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: