رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: وقوع حوادث آتش‌سوزی عمدی و غیرعمدی در منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال هر سال خسارات جبران‌ناپذیری را به منطقه وارد می‌کند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا مهدی کسایی روز چهارشنبه در مانور اطفای حریق در منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال افزود: وقوع آتش‌سوزی ناشی از شرایط جوی و طبیعی و یا سهل‌انگاری افراد در روشن کردن آتش و یا خاموش کردن آن هر سال مناطق تحت مدیریت این اداره را مورد تهدید قرار داده و بعضا به علت آتش گرفتن مناطق با پوشش گیاهی لطمات جبران‌ناپذیری به پوشش گیاهی و جنگلی منطقه وارد می‌شود.

وی داشتن آمادگی لازم برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها را لازمه تسریع در اطفای حریق در منطقه حفاظت شده آق‌داغ دانست و گفت: بر این اساس با هدف افزایش سطح آمادگی

برای مقابله و مهار آتش‌سوزی‌ها کارشناسان و محیط‌بانان این اداره هر ساله نسبت به شناسایی نقاط حساس به آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت در راستای عملیات پیشگیرانه اقدام می‌کنند.

او افزود: منطقه حفاظت شده آق‌داغ یکی از زیست بوم‌های ارزشمند استان اردبیل است و با توجه به حساسیت این منطقه و آسیب‌پذیری آن، وظایف دستگاه‌های متولی برای همکاری با این اداره جهت  کنترل حوادث آتش‌سوزی‌ها بسیار مهم است.

وی گفت: با توجه به وجود پوشش گیاهی مناسب در منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال و لزوم آمادگی محیط‌بانان برای اجرای اقدامات کنترلی و پیشگیرانه و بکارگیری لوازم مهار آتش از جمله روت‌فایر، دستگاه آب‌پاش و آتش‌کوب جهت جلوگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی و گسترش آن در فصل گرم سال، مانور اطفای حریق با حضور محیط‌بانان پاسگاه‌های محیط‌بانی برندق و لرد امروز با موفقیت در منطقه حفاظت شده آق‌داغ اجرا شد.

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c41b7

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: