بمناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست پاسگاه محیط‌بانی سیار دربند مشکول شهرستان کوثر در جنوب استان اردبیل افتتاح شد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل روز پنجشنبه در آیین افتتاح این پاسگاه گفت: تنوع بالای گونه‌های گیاهی و جانوری در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول موجب شد تا با احداث این پاسگاه سیار حفاظت و حراست از منطقه افزایش یابد.

سعید شهند اظهارداشت: بارندگی‌های بسیار خوب بهار امسال موجب فراوانی علوفه مورد نیاز جمعیت حیات وحش  از جمله کل و بز در این منطقه شده بطوری‌که دوقلوزایی و تولد بره‌های جدید تولد یافته را در این منطقه شاهد هستیم.

او گفت: نگرانی در این منطقه وقوع حوادث آتش‌سوزی و یا زنده‌گیری بره‌های تازه متولد شده از سوی گردشگران است و انتظار می‌رود مردم نسبت به این حوادث حساس بوده و گردشگران عبوری نیز از زنده‌گیری بره این حیوات وحشی پرهیز کنند.

وی با اشاره به برنامه اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای راه‌اندازی پاسگاه‌های ثابت محیط‌بانی در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان افزود: پیگیری‌های لازم جهت تامین  اعتبار لازم و احداث یک پاسگاه ثابت در این منطقه  دنبال خواهد شد.

مدیرکل حفاظت میط زیست استان اردبیل همچنین با گرامیداشت هفته محیط زیست اظهارداشت: برنامه‌های امسال این هفته بلحاظ رعایت موارد پیشگیرانه از کرونا بیشتر بصورت مجازی برگزار و نخستین برنامه از سری برنامه‌های غیرمجازی این هفته اجرای مانور اطفای حریق در مناطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال بود.

منطقه شکار ممنوع دربند مشکول به وسعت ۲۹ هزار هکتار در جنوب شهرستان کوثر واقع شده است و به لحاظ تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری دارای قابلیت بالایی ست.

 

لینک کوتاه : khalkhalim.com /dd467

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 


 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: