فرماندار خلخال گفت: مخترعین و صاحبان ایده‌های نو و خلاقانه در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با تمام توان حمایت می‌شوند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، فریدون بابایی در آیین تجلیل از حسن عابدی رحمانلو جوان مخترع و مبتکر خلخالی افزود: برای تجاری‌سازی اختراعات مبتکران و ایجاد زمینه تولید انبوه اختراعات و ایده‌های نو و خلاقانه صاحبان فکر و اندیشه و همچنین افراد متقاضی راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش می‌شود.

او اظهارکرد: حمایت‌های فرمانداری در زمینه‌های مختلف از جمله ارائه تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت ، صدور مجوزهای تولید و معرفی اختراع خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرح توربین بادی ترکیبی در حوزه انرژی ساخت حسن عابدی رحمانلو مخترع و مبتکر خلخالی در پنجمین مسابقات بین‌المللی اختراعات کشور کانادا ، مدال طلا و جایزه ویژه این مسابقه جهانی را به خود اختصاص داده است، گفت: برای ایجاد انگیزه در بین جوانان صاحب ایده‌های نو و خلاقانه اختراع این جوان مبتکر طی آیین ویژه‌ای برگزار و زمینه تولید انبوه دستگاه ساخت وی فراهم خواهد شد.

حسن عابدی رحمانلو مخترع جوان نیز گفت: وی موفق به طراحی، ساخت و ارائه این طرح تحقیقاتی شده و تجاری‌سازی طرح و ثبت اختراع در سازمان ثبت اختراعات و ابداعات ایران اسلامی انجام شده است.

وی با اشاره به شرکت در همایش‌ها افزود: پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی اختراعات هشتم شهریورماه جاری مصادف با ۲۹ اگوست ۲۰۲۰ توسط انجمن بین‌المللی نوآوری و مهارت‌های پیشرفته شهر تورنتو کانادا با حمایت فدراسیون بین‌المللی مخترعان (ifia) و انجمن مالکیت معنوی ( wiipA) برگزار و اختراع او موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شد.

عابدی گفت: در این دوره از مسابقات ۳۰۰ طرح از ۶۰ کشور در ۲۱ رشته از جمله پزشکی ، ماشین‌آلات ،کشاورزی ، رایانه ، انرژی ، الکترونیک و عمران به رقابت پرداختند که به دلیل شیوع کرونا این رقابت‌ها به صورت برخط یا آنلاین شرکت کردند.

حسن عابدی رحمانلو ، سازنده و مخترع توربین تولید گرد باد و برق بادی همچنین تشریح کرد: این دستگاه چندمنظوره  الگو گرفته از گردباد ساز خود را پس از چند سال تلاش و آزمایش و تجربه ساخته و موفق به ثبت این دستگاه در سال ۱۳۹۷ در اداره ثبت اختراعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شده است.

وی افزود: این دستگاه تولید برق نمونه داخلی و خارجی ندارد و برخلاف توربین‌های معمول بادی با بهره‌وری از نیروی جنبشی باد و تبدیل آن به انرژی الکتریسته در هر جهت وزش باد کارکرد داشته و در سرعت‌های سه تا ۱۲ کیلومتر در ساعت باد به خوبی کار و برق تولید می‌کند.

او با بیان اینکه دستگاه تولید برق از باد مصارف مختلف ، صنعتی ، کشاورزی و دریایی بویژه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در جاده‌های فاقد برق پایدار و منطقه‌ای دارد، اظهارکرد: استفاده از این دستگاه برای تولید برق سالم بدلیل هدایت گرد و غبار هوا به یک سمت در زمان کارکرد ، موجب پاکیزگی هوای آلوده به ریزگردها و پاکسازی گرد و غبار هوا نیز می‌شود.

وی گفت: هزینه‌های تولید این دستگاه بمراتب کمتر از هزینه تولید و ساخت توربین‌های بادی امروزی بکار گرفته شده در سیستم تولید برق کشور بوده و هزینه نگهداری آن نیز یک دهم هزینه‌های نگهداری دستگاه‌های تولید برق امروزی متداول است.

این مخترع پیش از این نیز دستگاه‌های مختلفی را برای مصارف مختلف ساخته و در اداره ثبت اختراعات صنعتی کشور به ثبت رسانده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f2711

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: