دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: نقش ائمه جمعه و جماعات و اصحاب رسانه منطقه در هدایت عزاداران حسینی برای برگزاری مراسم عزاداری بی‌خطر از کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهم و تعیین‌کننده است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، آرش جعفری روز دوشنبه در جلسه قرارگاه زیستی خلخال با بیان اینکه فتوای مقام معظم رهبری در نحوه برگزاری عزاداری محرم امسال فصل‌الخطاب همه هیات‌های مذهبی و دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم است، افزود: برای تبیین نحوه برگزاری آیین‌های عزاداری امسال بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اعلامی از سوی ستاد مقابله با کرونای کشور و پیشگیری از جریحه‌دار شدن احساسات مذهبی و باورهای دینی مردم منطقه روحانیت نقش بسیار مهمی دارند.

وی با بیان اینکه کرونا با کسی شوخی نداشته و هر روز قربانی می‌گیرد، گفت: برنامه‌های ویژه ماه محرم و ایام عزاداری این ماه باید بصورت روزانه به اعضای ستاد قرارگاه زیستی ابلاغ  ونتیجه کار نیز بصورت روزانه برای رفع نواقص گزارش شود.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال اظهارداشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز در اطلاع‌رسانی بموقع به مردم و عزاداران حسینی در خصوص خواسته مسوولان قرارگاه زیستی از هیات‌های مذهبی و همچنین القای فرهنگ عزاداری مطابق با شرایط کرونایی جامعه نقش ارزنده دارند.

وی گفت: انتظار از اعضای ستاد قرارگاه زیستی بویژه دانشکده علوم پزشکی خلخال نظارت مستمر بر نحوه برگزاری آیین‌های عزاداری و تلاش برای حفظ سلامت آحاد مختلف جامعه و پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

وی با بیان اینکه برخورد قهری با تشدیدکنندگان شیوع بیماری کرونا در موارد استثنایی از سوی دستگاه قضایی شهرستان پیش‌بینی شده ، افزود: با کسانی که به هر عنوان و یا هربهانه‌ای اقدام به واگذاری خانه‌های مسکونی خود و یا خانه‌های مسافری به اسکان گردشگران در خلخال می‌کنند، برخورد شده و تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

او تشریح کرد: همه نگاه‌ها به سمت و سوی عزاداری‌های مناطق شهری خلخال متوجه نشود و با توجه به اینکه میانگین سنی ساکنان روستاهای شهرستان بالا و بیشتر روستاهای منطقه محل سکونت سالمندان است از نظارت بر نحوه برگزاری آیین‌های عزاداری روستاها نباید غفلت شود.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال به اشاره به اجرای سنت‌های کهن گذشته منطقه از جمله عزاداری در صحن مطهر امامزادگان و بقاع  متبرکه گفت: نیاز است تمهیدات لازم برای پیشگیری از تجمع عزاداران در این محل‌ها از سوی ستاد قرارگاه زیستی اندیشیده شود.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/b3054

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: