معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس منوط به تزریق واکسن است و دانش‌آموزانی که واکسن تزریق نکنند هر هفته نیاز است تست پی سی آر با پرداخت هزینه انجام دهند.

دکتر زهرا هاشمپور در گفتگو با خلخالیم اظهار داشت: تزریق دو دز واکسن برای حضور دانش‎‎‎‎‎‎‎‎آموزان در مدارس کافی است و تا کنون دستور العملی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای تزریق دز سوم صادر نشده است.

وی تاکید کرد: تزریق هر دو نوبت واکسن کرونا را جدی بگیرید، افرادی که دز اول را تزریق کرده‎‎‎‎‎‎اند برای تزریق دز دوم در موعد مقرر به مراکز واکسناسیون مراجعه کنند زیرا تزریق یک دز برای ایمنی زایی کافی نیست و ایمنی کامل نیازمند تزریق هر دو دز است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال افزود: 88/7 درصد از گروه سنی 15 الی 18 سال موفق به دریافت دز دوم واکسن شده‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎اند، همچنین کودکان ۵ الی ۹ سال نیز  ۳/۲۵ درصد نیز دزهای اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‎‎‎‎‎‎‎‎‎اند.

وی اضافه کرد: ۳۵/۱ درصد از کودکان ۹ تا ۱۲ سال دز اول واکسن کرونا و ۱۵/۱۱ درصد از این رده سنی نیز دز دوم واکسن را دریافت نموده‎‎‎‎‎‎‎اند.

هاشمپور با بیان اینکه در سال جدید سه نفر به علت ابتلا به کرونا در خلخال جان خود را از دست داده‎‎‎‎‎‎اند، گفت: آمار بستری‎‎‎‎‎های کرونا در خلخال طی چند روز اخیر کاهش یافته و در حال حاضر 3 بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند.

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c6861

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: