سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد که با توجه به افزایش و تداوم شدت شیوع کووید.۱۹، پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای مدارس به ستاد استانی مقابله با کرونا ارائه شده است.

به گزارش خلخالیم، دکتر شهرام حبیب‌زاده روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص تعطیلی احتمالی یک هفته‌ای مدارس استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل نیز بیان کرد: در فرآیند بررسی اپیدمی کرونا در استان، مواردی از افزایش تعداد مبتلایان در سنین زیر ۱۸ سال گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین گفت: وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان همچنان ادامه دارد و با تداوم این روند، در شبانه‌روز گذشته ۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شده و سه نفر از بیماران نیز جان خود را از دست دادند.

وی اظهارداشت: هم‌اکنون سه شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

دکتر حبیب‌زاده از ترخیص ۳۶ نفر از بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل در شبانه‌روز گذشته پس از بهبودی نسبی خبر داد و افزود: روند کلی نشان می‌دهد که شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل در وضعیت پایدار قرار دارد.

وی گفت: از زمان شیوع کرونا در استان تاکنون ۶۶۷ نفر از اهالی این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین افزود: در حال حاضر تعداد ۲۴۳ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمان تحت مداوا قرار دارند.

وی هفته گذشته نیز اعلام کرد که پیک بعدی شیوع کرونا در این استان در اواسط آبان ماه خواهد بود و باید از هم‌اکنون تمهیدات لازم برای مدیریت آن اتخاذ شود.

دکتر حبیب‌زاده تاکید کرد: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل پاییز و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا، لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

وی همچنین با اشاره به استفاده ۷۰ درصد از مردم این استان از ماسک اعلام کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، هم‌اکنون استان اردبیل در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا قرار دارد.

در هفت ماه گذشته، از مجموع هشت هزار و ۳۶ نفر بیمار کرونایی بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل، هفت هزار و ۴۰ نفر پس از بهبودی ترخیص شده‌ و در این مدت ۶۶۷ نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آمار مبتلایان بستری و فوتی کرونا در استان اردبیل در ۲ ماه اخیر روند ثابت میانگین ابتلای حدود ۳۰ نفر و فوت سه نفر را طی کرده است.

بالاترین آمار ثبت شده ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل با ۷۶ بستری روزانه و بالاترین رقم فوتی روزانه نیز ۱۷ مورد بوده است.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل که اوایل امسال به بیش از ۴۰۰ مورد رسیده بود، در پی همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی، طی ۲ ماه اخیر روند ثابت ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر را طی کرده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/bd562

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

چطور اخبار خلخال رو پوشش میدین ولی هیچ حرفی از تعطیلی دوهفته‌ای مدارس حرفی نزدین؟ الان دوهفته است مدارس تعطیله

پاسخ مدیر :‌با سلام بعلت فوری بودن خبر، فقط تو کانال کار شد

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: