امام جمعه خلخال گفت: حوزه گردشگری این شهرستان در گذشته مورد غفلت واقع شده و از ظرفیت‌های خدادادی منطقه به نفع مردم استفاده نشده است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های نماز جمعه خلخال افزود: برغم وجود ظرفیت‌های خدادادی فراوان در بحث گردشگری در این منطقه بی‌توجهی به زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه صنعت گردشگری، موجب عدم استفاده از این ظرفیت در خلخال شده است.

او گفت: راه پیشرفت و توسعه اقتصادی در شهرستان خلخال با توجه به آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های صنعتی توجه به صنعت نیست و تنها راهکار مهم برای توسعه این شهرستان توجه لازم به رونق بخش گردشگری است.

وی اظهارکرد: آب و هوای متنوع و ییلاقی و طبیعت بی‌نظیر و بکر مناطق تاریخی ،حیات وحش ومناطق حفاظت شده گسترده از جمله مولفه‌های بی نظیر بخش گردشگری خلخال است که همواره زبانزد خاص و عام است.

او با تاکید بر لزوم استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای ایجاد رونق اقتصادی، توسعه اشتغال جوانان گفت: مردم منطقه علاقه‌مند و خواستار استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای رونق اشتغال و اقتصاد در شهرستان هستند و انتظار می‌رود با توسعه اقدامات در این حوزه بخشی از مشکلات اشتغال برطرف شود.

امام جمعه خلخال همچنین با اشاره به سرمایه‌گذاری کلان صورت گرفته از سوی بخش خصوصی برای راه‌اندازی بزرگترین پل معلق کشور و خاورمیانه در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال و همچنین تفرجگاه اندبیل خواستار ایجاد زیرساخت‌های لازم در این مناطق و رفع مشکلات سرمایه‌گذاران این دو طرح بزرگ و اشتغا زای منطقه در حوزه گردشگری شد.

خطیب جمعه خلخال اظهارکرد: امیدواریم با توجه خاص مسئولان استان اقدامات لازم انجام و زمینه برای رونق هر چه بیشتر گردشگری در منطقه ازناو واندبیل فراهم آید.

امام جمعه خلخال با انتقاد از تاخیر بیش از اندازه در آغاز عملیات اجرایی احداث تونل در مسیر راه پرخطر خلخال به اسالم گفت: با توجه به اینکه اعتبار این پروژه جزو مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان اردبیل است ، تاخیر در شروع آن پذیرفته نیست.

حجت‌الاسلام اسدی بیان کرد: در نظام اسلامی ایران اگر قولی به مردم داده شده باید عملی شود ، در غیر این صورت تبعات اجتماعی ان موجب بی‌اعتمادی مردم خواهد شد.

وی گفت: اگر احداث تونل در مسیر راه پرخطر خلخال - اسالم ضروری تشخیص داده شده باید اجرا شود.

وی همچنین با تقدیر از مسئولان در حل مشکل قطعی آب و برق در شهر خلخال افزود: انتظار می‌رود مشکل کمبود آب در روستاهای کم‌آب نیز با اقدام مسئولان استان حل و فصل شود.

وی اظهارکرد: در شرایط فعلی که خشکسالی افزایش یافته انتظار از مردم فهیم رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب و برق است.

لینک کوتاه:  khalkhalim.com/f8a80

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: