نماینده شهرستان‎‎‎‎‎‎‎های خلخال و کوثر خواستار تسریع در روند طرح‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های نیمه تمام شد و افزود: یکی از مهمترین اولویت‎‎‎‎‎‎‎ها در تحقق توسعه متوازن و پایدار توجه به پروژه‌های نیمه‌تمام است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

به گزارش خلخالیم، سید غنی نظری در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار گردید، گفت: 10 میلیارد تومان اعتبار برای سد هشجین لازم است و همچنین خواستار تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل جاده کلور-درام و همچنین احداث تصفیه‎‎‎‎‎‎‎‎خانه فاضلاب خلخال شد.

وی بیان کرد: ایجاد اشتغال و کترل تورم مهمترین خواسته مردم خلخال از دولت است که باید به این امر توجه ویژه‎‎‎‎‎‎‎ای شود و ساماندهی امور جوانان با رویکرد اصلی ایجاد اشتغال و رفع بیکاری که اولویت دستگاه‎‎‎‎‎های اجرایی این شهرستان است لذا در این راستا خواستار توجه دولت به مشکل اشتغال این منطقه شد.

نماینده شهرستان‎‎‎‎‎‎‎‎‎های خلخال و کوثر افزود: خواسته دیگر ما از ریاست جمهوری در جهت ارتقای کیفیت و بهره‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎وری به کارگیری نیروی انسانی متخصص در حوزه های مختلف علی الخصوص در مدیریت‎‎‎‎‎‎‎‎هاست تا بتوان با این ظرفیت به نقطه مطلوب رسید.

 نظری با بیان اینکه هیچ واحد صنعتی در خلخال و کوثر وجود ندارد، گفت: هیچ یک از شرکت‎‎‎‎‎های سرمایه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎گذاری  از قبیل ایمیدرو و ایدرو در این شهرستان‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها سرمایه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎گذاری نکرده و انتظار ما این است که حداقل یک واحد صنعتی در خلخال ایجاد شود تا زمینه اشتغال اکثریت را فراهم نماید.

حجت الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال نیز در این جلسه مهترین مطالبه مردم خلخال از دولت سیزدهم را تعیین حقابه رود قزل اوزن برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی و رونق کسب و کار در این شهرستان ذکر کرد.

وی با تاکید بر سرمایه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎گذاری دولت در مناطق محروم و ایجاد اشتغال‎‎‎‎‎‎زایی برای جوانان گفت: اگر بستر کار و درآمدزایی در مناطق محروم فراهم شود دیگر جوانان متخصص شهرمان مجبور به کار در شهرهای دیگر نمی‎‎‎‎‎‎شوند.

امام جمعه خلخال افزود: انتظار مردم خلخال از ریاست جمهوری تامین زیرساخت‎‎‎‎‎‎‎‎های گردشگری، رسیدگی به وضعیت نامناسب راه‎‎‎‎‎های روستایی، مشکلات مربوط به آب آشامیدنی و همچنین تامین اعتبار برای تکمیل راه کلور-درام است.

مسعود یگانه، سرپرست فرمانداری خلخال از زیرساخت‌های ضعیف مخابراتی و ارتباطی در خلخال انتقاد کرد و گفت: یکی از مولفه‎‎‎‎‎‎‎های مهم در توسعه صنعت گردشگری توسعه زیرساخت‎‎‎‎‎‎‎‎‎هاست و ما باید این مشکلات را جدی بگیریم و نگاهمان نیز عمل گرایانه باشد تا مشکل مردم حل شود.

وی  اظهار داشت: نرخ بیکاری در این شهرستان 22 درصد است و زمانی آمار بیکاری کاهش پیدا می‌کند که در راستای اشتغال‌زایی گامی بلند و مثبت برداشته شود.

سرپرست فرمانداری خلخال به وعده داده شده از سوی مسئولین کشور به مردم خلخال در تامین اعتبارات اجرای پروژه احداث تونل در مسیر راه خلخال - اسالم اشاره کرد و ادامه داد: احداث تونل بین خلخال و گیلان، بخاطر مشکلات متعددی که در فصول مختلف سال در گردنه الماس ایجاد می‌شود، از سال‎‎‎‎‎ها پیش بعنوان یکی از مطالبات اهالی مطرح بوده است و با مشکلاتی که طی سالهای اخیر ایجاد شده است برای اهالی اهمیت چندین برابر پیدا کرده است.

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/dc129

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: