طی سفر اخیر رئیس جمهور به استان اردبیل و متعاقب آن تخصیص اعتباراتی بعنوان مصوبات سفر استانی، برای بسیاری از شهروندان خلخال این سئوال پیش آمده است که سهم خلخال از اعتبارات مصوب شده سفر ریاست جمهوری چه بوده است؟

خلخالیم، صالح غریبی سجهرود/ باسلام و خسته نباشید خدمت استاندار محترم استان اردبیل و نماینده محترم شهرستان خلخال سهم پیر پروژه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های شهرستان خلخال از مبلغ ۳۶۰ میلیارد تخصیصی مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل چقدر می‎‎‎‎‎‎‎‎باشد؟

قبل از هر چیزی لازم به ذکر است که پروژه‎‎‎‎‎‎‎‎های پیرشهرستان خلخال حال و روز خوبی ندارند.

۱- پروژه کلور درام قطعه دوم برای تسریع در پیشرفت کار احتیاج به اعتبار دارد حال اینکه اعتبارات سفر ریاست جمهوری نقدی می‎‎‎‎‎‎باشد پیمانکار پروژه کلور درام برای تسریع کار احتیاج مبرم به این اعتبار دارد.

۲- کمربندی خلخال با وجود شروع به کار پیمانکار از بهمن ۹۸ و کارکرد بالای ۱۰ میلیاردی به دلیل تامین نشدن منابع مالی از سال ۱۴۰۰ پروژه تعطیل می‎‎‎‎‎‎باشد.

۳- تونل الماس که با وعده‎‎‎‎‎‎‎های دولت قبلی قرار بود سال ۹۹ اجرای بشود هنوز بلاتکلیف می‎‎‎‎‎‎باشد، این روزها در فصل برف و کولاک مردم منطقه بیشتر به وعده‎‎‎‎‎‎‎های عملی نشده مسئولین فکر می‎‎‎‎‎‎کنند از سفر ریاست جمهوری قبلی به استان اردبیل چیزی به تونل الماس خلخال اختصاص داده نشد آیا از سفر ریاست جمهوری محترم فعلی جناب دکتر رئیسی اعتبار برای اجرای شدن تونل الماس اختصاص خواهد یافت یا بازهم مردم منطقه در انتظار خبرهای ناگوار عزیزان از گردنه الماس خواهند بود.

۴- ۱۳ کیلومتر مسیر دسترسی هشجین به سرچم با بیش از یک دهه هنوز اعتبار لازم را ندارد مردم منطقه بالاخره اتمام این پروژه را خواهند دید یا همچنان سوژه انتخابات‎‎‎‎‎‎های بعدی خواهد بود؟؟؟

۵- فاضلاب شهرستان خلخال متاسفانه در سال ۹۴ اتمام پروژه اعلام شده هنوز در مرکز شهر ۲۵ کیلومتر فاضلاب شهرستان ناقص و احتیاج به اعتبارات کلان دارد.

۶- راه‎‎‎‎‎‎‎های روستایی شهرستان خلخال کمترین شاخص آسفالت نسبت به استان و کل کشور را دارا می‎‎‎‎‎‎‎‎باشد بعد چهار دهه هنوز بیشتر راه‎‎‎‎‎‎‎‎‎های روستای شهرستان راه خاکی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشد حتی راه شوسه هم ندارند.

۷- شهرستان خلخال کمترین سد معیشتی استان را دارا می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشد، سدهای که چند دهه است بلاتکلیف رها شد مردم در کنار رودخانه‎‎‎‎‎‎‎های خروشان نمی‎‎‎‎‎توانند از آب نعمت خدادادی استفاده بکنند لذا بیشتر روستاهای خلخال به همین دلیل خالی از سکنه شده و یا روستاها سرای سالمندان شده است.

8- شهرستان خلخال یکی از مناطق سردسیر استان و کشور بدلیل نبود امکانات برفروبی شهرداری در زمستانها با مشکلات عدیده‎‎‎‎‎‎‎ای دست به گریبان هستند. هنگام بارش برف مردم کوچه‎‎‎‎‎ها بیش از یک هفته نمی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانند با خودرو تردد بکنند حتی بعضی کوچه‎‎‎‎‎‎‎ها پیاده هم نمی‎‎‎‎‎‎‎‎شود تردد کرد آیا حق مردم شهرستان این است ؟؟؟

9- خیلی از روستاهای شهرستان خلخال هنوز آب سالم و بهداشتی ندارند تا کی مردم چشم انتظار باشند آیا وقت آن نشده فکر اساسی برای آب شرب روستاهای شهرستان بکنند.

موارد و عقب ماندگی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های بسیاری که مردم شهرستان خلخال با آن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها دست به گریبان می‎‎‎‎‎‎باشند مانند بلاتکلیفی پل معلق ازناو خلخال بعد از سال‎‎‎‎‎‎‎ها بلاتکلیفی تفرجگاه اندبیل از بابت تله‎‎‎‎‎‎‎‎سیژ برای اسکی و مهمتر از همه این‎‎‎‎‎‎‎ها سد معیشتی شهید پستی شهر هشجین که هنوز بلاتکلیف می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشد.

آیا شهرستان خلخال با این همه مشکلات عدیده سهمی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل دارد یا همچنان چشم به راه وعده‎‎‎‎‎‎‎‎های مسئولین باشند؟

امیدوارم در سایه ولی عصر و دولت خدمتگذار پروژه های شهرستان خلخال هم سهمی از سفر ریاست محترم جمهوری به استان اردبیل داشته باشد.

صالح غریبی سجهرود

لینک کوتاه: khalkhalim.com/cac52

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: